20 Mayıs 2017 Cumartesi

Pedina / Mehtap Soyuduru Çiçek / Eftalya Kitap - Yorum

05:23, BY Rabia Yentür -




   




        

        Kitap Yorumu ~








    Yoruma nasıl başlayayım, nereden devam edeyim bilemiyorum şuan. Uzun zamandır böyle güzel ve içine çeken bir kitap okumamıştım çünkü.
     
           Ünlü bir iş adamının kızı olan Dudu Uyar'ın öldürülmesinden sonra başlıyor hikayemiz. Araya ensesi kalın adamlar girince soruşturmayla özellikle ilgileniyorlar tabii. Soruşturma çaylak bir komiser olan Zehra'ya veriliyor ve özellikle tek çalışmasını istiyorlar. Eminim okuyan herkes gibi bana da tuhaf geldi bu kısım. Saha görevine hiç çıkmamış bir polise neden böyle önemli bir görev verilir?

        Zehra çaylak olabilir, hatta bunu bir çok kere belli de edebilir ama azimli bir kadın. Soruşturmaya her bir koldan sarılmaya çalışıyor. Kaçırdığı noktalar olsa da bulduğu izi kaybetmemek için uğraşıyor. Bu arada hayatına Güven denilen bir adam giriyor. Uyar ailesinin adamı, Dudu'nın şoförü. Ağrılı Güven. Tam bir Doğu adamı. Şehirde büyümesi bir artı onun için ama yine de toprağının adamı. Kıskanç, sahiplenici, kadın işi erkek işi diye sürekli ayıran ve beni çıldırtan bir karakter. Zehra ise tam bir feminist. Çok sevdim bu karakteri özellikle. Aynı düşünceler de olduğumuz için belki de.
     Yazar Doğu ile Batı çatışmasını çok iyi yansıtmıştı kitapta. Güven tam bir Doğu adamı, dar görüşlü. Zehra ise tam bir Batı kadını. Babası açık görüşlü, kendisi zaten öyle. Bu yüzden Güven ile çatıştıkları çok noktalar oldu kitap boyunca.


         Birisi siyah, birisi beyaz.


       Soruşturma sürerken, Güven Zehra'ya yardımcı olmaya başlıyor. Çok kere kızdım Güven'e, çok kere sakallarını yolasım geldi. ' Başlarım senin erkekliğine!' Diye bağırdığım bile oldu. Ama kıyamadım be! Zehra gibi. Aslında kitabın başından beri Güven'in çok kere adetleri ile alay ettiğini sezdim kitapta. Çok araftaydı. Adetlerinin yanlış olduğunun bilincinde ama büyük bir parçası da o adetlerin tam göbeğinde. Ne tam içine girebiliyor, ne tam kopabiliyor.
   Kadınların yaşadığı zulümler, ayrıştırmalar, erkeklerin sözde üstünlüğü, sesini çıkartamayan genç kızlar, üstlerine kuma getirilen eşler... Bir sürü şey işlemişti yazar. Sadece polisiye değildi yani. Baştan sona soluksuz okuyacağınız bir kitap sizi bekliyor. Yazarın tarzına bayıldım tek kelime ile. Yazımı çok profesyoneldi. Ayrıca kitabın edisyonu bir harikaydı, yapanın emeğine sağlık.

     Güven'in Zehra'ya teslim olmasını okumak, Zehra'nın Güven'e duyduğu o katıksız hisleri okumak güzeldi be. Dedim ya; Biri siyah, biri beyaz. Ama onlar karıştı birbirine. Tüm hücreleri birbiriyle buluştu. En zor zamanlarında bile birbirlerinin tutunacak dalı oldular mesela. Sonu çok fena bitti ama baya merakta kaldım. Umarım yakın zamanda devamı çıkar kitabın. Herkese şiddetle tavsiye ediyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

20 Mayıs 2017 Cumartesi

Pedina / Mehtap Soyuduru Çiçek / Eftalya Kitap - Yorum





   




        

        Kitap Yorumu ~








    Yoruma nasıl başlayayım, nereden devam edeyim bilemiyorum şuan. Uzun zamandır böyle güzel ve içine çeken bir kitap okumamıştım çünkü.
     
           Ünlü bir iş adamının kızı olan Dudu Uyar'ın öldürülmesinden sonra başlıyor hikayemiz. Araya ensesi kalın adamlar girince soruşturmayla özellikle ilgileniyorlar tabii. Soruşturma çaylak bir komiser olan Zehra'ya veriliyor ve özellikle tek çalışmasını istiyorlar. Eminim okuyan herkes gibi bana da tuhaf geldi bu kısım. Saha görevine hiç çıkmamış bir polise neden böyle önemli bir görev verilir?

        Zehra çaylak olabilir, hatta bunu bir çok kere belli de edebilir ama azimli bir kadın. Soruşturmaya her bir koldan sarılmaya çalışıyor. Kaçırdığı noktalar olsa da bulduğu izi kaybetmemek için uğraşıyor. Bu arada hayatına Güven denilen bir adam giriyor. Uyar ailesinin adamı, Dudu'nın şoförü. Ağrılı Güven. Tam bir Doğu adamı. Şehirde büyümesi bir artı onun için ama yine de toprağının adamı. Kıskanç, sahiplenici, kadın işi erkek işi diye sürekli ayıran ve beni çıldırtan bir karakter. Zehra ise tam bir feminist. Çok sevdim bu karakteri özellikle. Aynı düşünceler de olduğumuz için belki de.
     Yazar Doğu ile Batı çatışmasını çok iyi yansıtmıştı kitapta. Güven tam bir Doğu adamı, dar görüşlü. Zehra ise tam bir Batı kadını. Babası açık görüşlü, kendisi zaten öyle. Bu yüzden Güven ile çatıştıkları çok noktalar oldu kitap boyunca.


         Birisi siyah, birisi beyaz.


       Soruşturma sürerken, Güven Zehra'ya yardımcı olmaya başlıyor. Çok kere kızdım Güven'e, çok kere sakallarını yolasım geldi. ' Başlarım senin erkekliğine!' Diye bağırdığım bile oldu. Ama kıyamadım be! Zehra gibi. Aslında kitabın başından beri Güven'in çok kere adetleri ile alay ettiğini sezdim kitapta. Çok araftaydı. Adetlerinin yanlış olduğunun bilincinde ama büyük bir parçası da o adetlerin tam göbeğinde. Ne tam içine girebiliyor, ne tam kopabiliyor.
   Kadınların yaşadığı zulümler, ayrıştırmalar, erkeklerin sözde üstünlüğü, sesini çıkartamayan genç kızlar, üstlerine kuma getirilen eşler... Bir sürü şey işlemişti yazar. Sadece polisiye değildi yani. Baştan sona soluksuz okuyacağınız bir kitap sizi bekliyor. Yazarın tarzına bayıldım tek kelime ile. Yazımı çok profesyoneldi. Ayrıca kitabın edisyonu bir harikaydı, yapanın emeğine sağlık.

     Güven'in Zehra'ya teslim olmasını okumak, Zehra'nın Güven'e duyduğu o katıksız hisleri okumak güzeldi be. Dedim ya; Biri siyah, biri beyaz. Ama onlar karıştı birbirine. Tüm hücreleri birbiriyle buluştu. En zor zamanlarında bile birbirlerinin tutunacak dalı oldular mesela. Sonu çok fena bitti ama baya merakta kaldım. Umarım yakın zamanda devamı çıkar kitabın. Herkese şiddetle tavsiye ediyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder