12 Mayıs 2017 Cuma

[ GKBT] Sözleşme / Aslı İpekli / Epsilon Yayınları - Yorum

03:01, BY Rabia Yentür -



                       Kitap Yorumu
 


     Öncelikle kısaca bir konusundan bahsetmem gerekirse, Öykü ailesi olmayan ve yetiştirme yurdunda büyüyen bir genç kız. Bir gün Levent'in şirketine iş görüşmesine gider. Genç adam o sırada ailesinden çok kötü bir haber alır. Evine dönmesi gerekir ancak yanında sevgilisi rolünü üstlenecek bir oyuncuya ihtiyacı vardır. Genç kadının gözlerinin içine baktığında ise o role uygun birisini çoktan bulduğunu fark eder.
     Sözleşme çok incecik, yazımının kolaylığı ile bir çırpıda bitecek bir kitap. Eğer sizi sıkmayacak, zorlamayacak bir kitap arıyorsanız Sözleşme biçilmiş kaftan diyebilirim.

     Bir kitabın yazımından sonra karakterler çok önemlidir benim için. Doğrusu ben pek karakterlere ısınamadım. Öykü karakterinin güçlü duruşu olan bir kadın olmasını sevdim. Yaşadığı tüm zorluklara rağmen kendine bakabilmesi ve bir kadın olarak kendini ezdirmemesi gurur vericiydi. Ama yine de bazı tavırlarından kaynaklı birazcık soğuduğumu söyleyebilirim. Yine de bu Kızıl'ın dik duruşunu takdir etmediğim anlamına gelmiyor tabi ki.

     Levent ise beni hayal kırıklığına uğrattı doğrusu. Evet, tatlı bir adamdı. Ve cidden sevgisini dolandırmadan fark etmesi kitap boyunca en sevdiğim şeylerden oldu. Sevgiye şans vermesi takdir edilesiydi. Ama fazla sevemedim. Bazı tavırları çocuksu geldi belki de ondan bilemiyorum. Favori erkek listem de ön sıralara giremez belki ama yine de o listenin bir köşesinde Levent'e yer vardır Öykü karakterine duruşu sayesinde. Ben daha sert duruşlu adamları seviyorum. Belki de ondandır fazla ısınamamış olmam.

     Aslı'nın dilini güzeldi, okunması kolaydı. Sadece biraz daha kendini geliştirmesi gerektiğini düşünüyorum. Yazımına bir şeyler kattıkça eminim çok daha iyilerini çıkartacaktır ileride. Olay akışı biraz hızlıydı. Sahne geçişleri daha yavaş olsaydı ve bazı sahnelere daha fazla girilseydi, daha güzel olurdu kanısındayım. Ama dediğim gibi Aslı kendine kattıkça yazımı da onunla birlikte büyüyecektir.

     Yan karakterleri sevdim. Bir de Anıl var ki onu hepten sevdim. Levent AMCA'sı ile anlaşamasalar da o ikili benim favori ikililerimin arasına girdi bile. Ayrıca Levent'in içten içe çocuğa değer verdiğini ve sevdiğini bilmek gerçekten hoşuma gitti. Ne derse desin, Levent harika bir amca.

      Son olarak kapağı konusunda yorum yapacağım. EFSANE. Yahu bir kapak bu kadar güzel olabilir cidden. Ayracı özellikle bebeklerim arasında.

      Emeğine, hayal gücüne sağlık arkadaşım. Yolunda başarılar dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

12 Mayıs 2017 Cuma

[ GKBT] Sözleşme / Aslı İpekli / Epsilon Yayınları - Yorum




                       Kitap Yorumu
 


     Öncelikle kısaca bir konusundan bahsetmem gerekirse, Öykü ailesi olmayan ve yetiştirme yurdunda büyüyen bir genç kız. Bir gün Levent'in şirketine iş görüşmesine gider. Genç adam o sırada ailesinden çok kötü bir haber alır. Evine dönmesi gerekir ancak yanında sevgilisi rolünü üstlenecek bir oyuncuya ihtiyacı vardır. Genç kadının gözlerinin içine baktığında ise o role uygun birisini çoktan bulduğunu fark eder.
     Sözleşme çok incecik, yazımının kolaylığı ile bir çırpıda bitecek bir kitap. Eğer sizi sıkmayacak, zorlamayacak bir kitap arıyorsanız Sözleşme biçilmiş kaftan diyebilirim.

     Bir kitabın yazımından sonra karakterler çok önemlidir benim için. Doğrusu ben pek karakterlere ısınamadım. Öykü karakterinin güçlü duruşu olan bir kadın olmasını sevdim. Yaşadığı tüm zorluklara rağmen kendine bakabilmesi ve bir kadın olarak kendini ezdirmemesi gurur vericiydi. Ama yine de bazı tavırlarından kaynaklı birazcık soğuduğumu söyleyebilirim. Yine de bu Kızıl'ın dik duruşunu takdir etmediğim anlamına gelmiyor tabi ki.

     Levent ise beni hayal kırıklığına uğrattı doğrusu. Evet, tatlı bir adamdı. Ve cidden sevgisini dolandırmadan fark etmesi kitap boyunca en sevdiğim şeylerden oldu. Sevgiye şans vermesi takdir edilesiydi. Ama fazla sevemedim. Bazı tavırları çocuksu geldi belki de ondan bilemiyorum. Favori erkek listem de ön sıralara giremez belki ama yine de o listenin bir köşesinde Levent'e yer vardır Öykü karakterine duruşu sayesinde. Ben daha sert duruşlu adamları seviyorum. Belki de ondandır fazla ısınamamış olmam.

     Aslı'nın dilini güzeldi, okunması kolaydı. Sadece biraz daha kendini geliştirmesi gerektiğini düşünüyorum. Yazımına bir şeyler kattıkça eminim çok daha iyilerini çıkartacaktır ileride. Olay akışı biraz hızlıydı. Sahne geçişleri daha yavaş olsaydı ve bazı sahnelere daha fazla girilseydi, daha güzel olurdu kanısındayım. Ama dediğim gibi Aslı kendine kattıkça yazımı da onunla birlikte büyüyecektir.

     Yan karakterleri sevdim. Bir de Anıl var ki onu hepten sevdim. Levent AMCA'sı ile anlaşamasalar da o ikili benim favori ikililerimin arasına girdi bile. Ayrıca Levent'in içten içe çocuğa değer verdiğini ve sevdiğini bilmek gerçekten hoşuma gitti. Ne derse desin, Levent harika bir amca.

      Son olarak kapağı konusunda yorum yapacağım. EFSANE. Yahu bir kapak bu kadar güzel olabilir cidden. Ayracı özellikle bebeklerim arasında.

      Emeğine, hayal gücüne sağlık arkadaşım. Yolunda başarılar dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder