23 Mayıs 2017 Salı

( GKBT ) Mehtap Soyuduru Çiçek - Pedina - Eftalya Kitap - Geveze Magazin

05:19, BY Rabia Yentür -
     Hepinize güzel bir günden merhabalar dilerim. J Biz kızlar aramızda konuştuk, hasbıhal ettik, madem adımız ‘ Geveze Kalemler’ dedik hakkımızı vermeliyiz diye düşündük. Ne yapabiliriz diye düşünürken, hem eğlenebileceğimiz, bilgiler verebileceğimiz, hem de biraz dedektiflik yapabileceğimiz bir şeye karar verdik. Hepiniz Geveze Magazin’e hoş geldiniz!
      Burada ne yapacağız? Sorusunu açıklamak istiyorum öncelikle. Kitap hakkında ki bazı bilgiler ışığında gevezelik edip, magazinci ruhumuzu ortaya koyacağız. Olayların gidişatıyla alakalı yorumlarda bulunup, fikrimizi ortaya koyacağız.


         İlk olarak kitap boyunca aklıma takılan bir takım soruları dökmek istiyorum ortaya. Ünlü bir iş adamının kızı Dudu Uyar faili meçhul bir cinayete kurban gitti. Burada dikkat etmemiz gereken nokta, Uyar kızının zengin bir aileye mensup olması. Ve tek çocukları olması… Olayın bu kısmı büyük ihtimal hepinizin aklına gelen şeyi benim de aklıma getirdi.

       Bu faili meçhul cinayet baba Yaman Uyar’a bir uyarı mı?

         İş hayatı acımasızdır, herkes bilir. Belki de Yaman Bey’in düşmanı bu şekilde gözdağı vermeye çalıştı? Ama dikkat çekmek istediğim bir diğer nokta ise baba Uyar’ın cenazede hiç ağlamamasıydı. Ağlamayı geçtim, gözlemlerime dayanarak üzülmediğini bile söyleyebilirim. Tabii bu daha farklı bir şekilde de açıklanabilir. Belki gösteremiyordu üzüntüsünü… Olabilir.

        Dudu Uyar’ın tek çocuk olduğunu ve renkli bir hayatı olduğunu biliyoruz. Arkadaşlarından alınan bilgilere göre erkeklerle arasının iyi olduğunu da… Soruşturmayı yürüten komiser birkaç kişinin ismini almış durumda. Bu bilgilerin ışığında esrarengiz cinayet çözülecek mi merak konusu.

     İkinci olarak Zehra komiser’e dikkat çekeceğim. Önemli bir isim Dudu Uyar. Elbette üstüne düşülen de bir konu oluyor. Ayrıca konumları dolayısıyla soruşturmanın gizli yürütüldüğünü aldı kaynaklarım.
    Peki, neden böylesine önemli bir cinayet dosyasına, daha önce saha görevinde bulunmamış bir komiser atanır?  Zehra mesleğinde 3. Yılını doldurmuş. Masa başında çalışmış ve ilk saha görevi de Dudu Uyar cinayeti. Zehra’nın acemi olduğu besbelli. Kaynaklarım, Zehra komiserin çoğu kez gözünün önündekileri kaçırdığını aktardı. Ben olsam böyle önemli bir konuda çaylak bir polisi asla kullanmam. Eğer seçiyorsam da bu soruşturmanın faillerinin gizli kalmasını istediğimden olur sadece. Ayrıca baba rolünde olduğumu düşünüyorum da kızımın soruşturmasını adım adım takip ederdim. Adım adım olamasa bile, tüm acemiliğini karşımda sergileyen bir polisi araştırırdım. Sonuçta kızım ölmüş ve katilini bulmak istiyorum değil mi?

    Ah, hayır bir şeyler ima etmiyorum. İşimi yapıyorum sadece.

         Üçüncü sorun ise neden böyle bir soruşturma da bir ortağı yok? Tehlikeli bir işe acemi bir polisi tek başına vermek ne kadar mantıklı? Ve kilit nokta olan Güven kim?

            Hala bir şeyler ima etmiyorum ama acemi bir komiseri koyup, bir de tek başına bırakıyorsanız ben bu dosyanın kapatılmaya çalıştığını düşünürüm. Belki akıllarında ki çok başkadır, kim bilir?
 
          Güven en başından beri esrarengizliğini koruyan bir adam. Kaynaklarım bana adamın Ağrılı olduğunu, tam bir doğu adamı olduğunu, kitap okumaya ve çay içmeye bayıldığını söyledi. Ayrıca Dudu konusunda sahiplenici olduğunu da… Bu şu soruyu doğuruyor? Güven ile Dudu arasında ne var?
    Ama Zehra Komisere verdiği ifade de aralarında özel bir durum olduğunu kesinlikle reddetti. Açıkçası bize inandırıcı da geldi. Ama tabii yine de tam olarak kimseye güvenmemeliyiz.
     Zehra bizim gibi düşünmüyor olmalıydı ki adam soruşturmada yanında olmayı teklif ettiğinde kabul etti.
   Tuhaf bir durum değil mi? Maktulun yakını ile soruşturmayı yürütmeyi teklif edecek kadar yakın oluyorsun. Hadi oldun, sonuçta sevdiği bir insanı kaybetmiş birisi. Soruşturmanın seyrini değiştirecek bir şeyler yapabilir.
   

      Cevaplanması gereken çok fazla soru var. Ben elimden geldiğince, gözlemlerimi ve kaynaklarımı kullanarak size bir şeyler aktarmaya uğraştım. Gerisi size kalmış. Hadi kitabı alın ve okumaya başlayın. Gizemin çözülmesinde ve genç bir kızın katilinin bulunmasında sizinde parmağınız olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

23 Mayıs 2017 Salı

( GKBT ) Mehtap Soyuduru Çiçek - Pedina - Eftalya Kitap - Geveze Magazin

     Hepinize güzel bir günden merhabalar dilerim. J Biz kızlar aramızda konuştuk, hasbıhal ettik, madem adımız ‘ Geveze Kalemler’ dedik hakkımızı vermeliyiz diye düşündük. Ne yapabiliriz diye düşünürken, hem eğlenebileceğimiz, bilgiler verebileceğimiz, hem de biraz dedektiflik yapabileceğimiz bir şeye karar verdik. Hepiniz Geveze Magazin’e hoş geldiniz!
      Burada ne yapacağız? Sorusunu açıklamak istiyorum öncelikle. Kitap hakkında ki bazı bilgiler ışığında gevezelik edip, magazinci ruhumuzu ortaya koyacağız. Olayların gidişatıyla alakalı yorumlarda bulunup, fikrimizi ortaya koyacağız.


         İlk olarak kitap boyunca aklıma takılan bir takım soruları dökmek istiyorum ortaya. Ünlü bir iş adamının kızı Dudu Uyar faili meçhul bir cinayete kurban gitti. Burada dikkat etmemiz gereken nokta, Uyar kızının zengin bir aileye mensup olması. Ve tek çocukları olması… Olayın bu kısmı büyük ihtimal hepinizin aklına gelen şeyi benim de aklıma getirdi.

       Bu faili meçhul cinayet baba Yaman Uyar’a bir uyarı mı?

         İş hayatı acımasızdır, herkes bilir. Belki de Yaman Bey’in düşmanı bu şekilde gözdağı vermeye çalıştı? Ama dikkat çekmek istediğim bir diğer nokta ise baba Uyar’ın cenazede hiç ağlamamasıydı. Ağlamayı geçtim, gözlemlerime dayanarak üzülmediğini bile söyleyebilirim. Tabii bu daha farklı bir şekilde de açıklanabilir. Belki gösteremiyordu üzüntüsünü… Olabilir.

        Dudu Uyar’ın tek çocuk olduğunu ve renkli bir hayatı olduğunu biliyoruz. Arkadaşlarından alınan bilgilere göre erkeklerle arasının iyi olduğunu da… Soruşturmayı yürüten komiser birkaç kişinin ismini almış durumda. Bu bilgilerin ışığında esrarengiz cinayet çözülecek mi merak konusu.

     İkinci olarak Zehra komiser’e dikkat çekeceğim. Önemli bir isim Dudu Uyar. Elbette üstüne düşülen de bir konu oluyor. Ayrıca konumları dolayısıyla soruşturmanın gizli yürütüldüğünü aldı kaynaklarım.
    Peki, neden böylesine önemli bir cinayet dosyasına, daha önce saha görevinde bulunmamış bir komiser atanır?  Zehra mesleğinde 3. Yılını doldurmuş. Masa başında çalışmış ve ilk saha görevi de Dudu Uyar cinayeti. Zehra’nın acemi olduğu besbelli. Kaynaklarım, Zehra komiserin çoğu kez gözünün önündekileri kaçırdığını aktardı. Ben olsam böyle önemli bir konuda çaylak bir polisi asla kullanmam. Eğer seçiyorsam da bu soruşturmanın faillerinin gizli kalmasını istediğimden olur sadece. Ayrıca baba rolünde olduğumu düşünüyorum da kızımın soruşturmasını adım adım takip ederdim. Adım adım olamasa bile, tüm acemiliğini karşımda sergileyen bir polisi araştırırdım. Sonuçta kızım ölmüş ve katilini bulmak istiyorum değil mi?

    Ah, hayır bir şeyler ima etmiyorum. İşimi yapıyorum sadece.

         Üçüncü sorun ise neden böyle bir soruşturma da bir ortağı yok? Tehlikeli bir işe acemi bir polisi tek başına vermek ne kadar mantıklı? Ve kilit nokta olan Güven kim?

            Hala bir şeyler ima etmiyorum ama acemi bir komiseri koyup, bir de tek başına bırakıyorsanız ben bu dosyanın kapatılmaya çalıştığını düşünürüm. Belki akıllarında ki çok başkadır, kim bilir?
 
          Güven en başından beri esrarengizliğini koruyan bir adam. Kaynaklarım bana adamın Ağrılı olduğunu, tam bir doğu adamı olduğunu, kitap okumaya ve çay içmeye bayıldığını söyledi. Ayrıca Dudu konusunda sahiplenici olduğunu da… Bu şu soruyu doğuruyor? Güven ile Dudu arasında ne var?
    Ama Zehra Komisere verdiği ifade de aralarında özel bir durum olduğunu kesinlikle reddetti. Açıkçası bize inandırıcı da geldi. Ama tabii yine de tam olarak kimseye güvenmemeliyiz.
     Zehra bizim gibi düşünmüyor olmalıydı ki adam soruşturmada yanında olmayı teklif ettiğinde kabul etti.
   Tuhaf bir durum değil mi? Maktulun yakını ile soruşturmayı yürütmeyi teklif edecek kadar yakın oluyorsun. Hadi oldun, sonuçta sevdiği bir insanı kaybetmiş birisi. Soruşturmanın seyrini değiştirecek bir şeyler yapabilir.
   

      Cevaplanması gereken çok fazla soru var. Ben elimden geldiğince, gözlemlerimi ve kaynaklarımı kullanarak size bir şeyler aktarmaya uğraştım. Gerisi size kalmış. Hadi kitabı alın ve okumaya başlayın. Gizemin çözülmesinde ve genç bir kızın katilinin bulunmasında sizinde parmağınız olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder