3 Haziran 2016 Cuma

[ GKBT ] Seher Vakti - Nur Ötken - Karakter Tanıtımı

02:09, BY Rabia Yentür -





           Hepinize yeni bir tur kitabı ile merhaba. Sıradaki turumuz Postiga yayınlarından çıkan Nur Ötken'den Seher Vakti kitabı. Kitabı ben çok beğendim ama o yorumumda gelecek. Size karakterlerimizi tanıtmadan önce bazı karakterlerin yazar tarafından daha önceden belirlendiğini belirteyim. Benden kendisine uyarak, belirlediği karakterler ile devam edeceğim. Sanırım 2 kişinin karakteri yoktu onları da ben ekliyorum. Zaten belirtirim aşağıda hepsini.

 
                                                                             

                           



                                                                   Seher

         Sevdiğim ama bazen niye seviyorum ki ben bunu? Diye kendime sorduğum karakter olur kendisi. Kendine kurduğu bir kozası var ve uzun süre kozasından çıkmamış ve kozasına kimseyi sokmamış biri olarak sert karakterli bir tipti. Yeri geldi güçlülüğü konusunda çok takdir ettim ama yeri geldi çok kızdım. Ortalarda kaldı biraz benim için. Ama seviyorum o ayrı konu. Zor bir hayat yaşadığı için kabuklarına daha sıkı sarılmış birisi.


           




Nasuh
  


         Adamın isminde bile bir naiflik yok mu sizce de? Ciddi anlamda, en sevdiğim erkek karakterler arasına girdi kendisi. Naif, ince düşünceli, saygılı, sevgi dolu, affedici harika bir adam. Nasuh'a bayıldım be ben! Şiir gibi adam derler ya hani, aynen öyle. Şiir gibi adam, Nasuh. Seher'in değişi ile yeşilliklerinin içi gülen adam. Yakışıklı adam. Nasuh için çok fazla şey söylerim aslında buraya ama diğer karakterlere geçmem lazım. Tek diyeceğim Nasuh yaşanacak adam. *-* Bir de kendisi yönetmen. Bu da resmen onu sevmek için +++ puan. :D

             




                                                   Duru

         Seher'in en yakın arkadaşı hatta tek arkadaşı. Çocukluklarından beri beraberler. Duru anaokulu öğretmeni. Duruyu genel olarak sevdim denilebilir. İyi kalpli birisi ve her zaman dostunun yanında durması bana göre çok anlamlı bir hareket. Çocuklara olan bağlılığı da ona artı bir puan kazandırıyor bence.


                  



                                               Çetin
           Duru'nun kocası ve kitaptaki en neşeli heriflerden de birisi. Bu adamın sahneleri az da olsa eğlendirdi beni. Çocuklu ruhlu deriz ya Çetin de onlardan ya. Esprili halleri, rahat tavırları ile sizinde gönlünüzü çalabilir. *-*

                               

                                         Menderes

              Tamam Çetin çok komik, esprili falan ama bir Menderes olamaz ya. Hiç kimse olamaz hemde. Adam resmen gel beni sev diyor her sözünde. Egosunu yediğim, tipini yediğim bir insan kendisi. Nasuh'un yakın arkadaşı ve ortağı ayrıca. Her an eğlenmeye müsait, kadınların canlarını yakan, insanlarla uğraşmayı seven bir yapıda. Ama o kadar tatlı ki, ya en azından ben çok sevdim Menderes'i. Bir albeni var adamda ki ben normalde böyle daha naif ya da daha sert karakterleri sevdiğim için Menderes gibi bir adamı sevmem büyük bir şok oldu.

     


                                                  Nisa
          Bu küçük zilli de Nasuh'un yeğeni Nisa. Anne ve babası öldüğü için dayısı ile yaşamaya başlıyor küçük kız ve bir gün bir olay sonucunda Seher ile tanışıyorlar. Ki küçüğümüz Sehere tam anlamı ile bayılıyor. O boyundan büyük tavırları ile zaten gönüllere taht kurmaması imkansız. Bazen tam yaşı bazen yaşından çok daha olgun davranabiliyor ve o zaman ağzını burnunu ısırasım geliyor. Duru'nun çalıştığı anaokulunun öğrencisi. Şöyle kızım olsa her gün öp öp kendimden bıktırırdım sanırım. *-*


                                       
                                                             ( Bunu kendim ayarladım )

                                                Sevim

              Seher'in üvey annesi. Sanırım kitap boyunca haline en acıdığım kadında buydu. O kadar sessiz, kendi halinde, her şeyi içine atan bir kadın ki o üvey annelik olayı zaten siliniyor kafada baştan. Bir kanınız kaynıyor en azından benim kaynadı. O sadakati, iyiliği falan çok hoşuma gitti ve kafadaki o genel üvey anne yargısını kırdığına sevindim yazarın. Bıkmıştım kötü üvey anneli kitap ve ya hikayelerden çünkü.



                                       
                                                         ( Bunu da aynı şekilde )

                                              Harun


          Ya koysam mı koymasam mı çok kararsız kaldığım bir karakter oldu. Kitapta yeri az ama önemli birisi. Seher'in babası. Siz tabii daha zayıf birisinin düşünün, çökmüş. Bulamadım ben en uygun bunu bulabildim. Harun bey, felç geçiriyor ve hayatı yatağa mahkum şekilde geçiyor. Kızı ile arasında baba kız ilişkisi hiç bir zaman olmamış. Kızıyorsunuz ama ister istemez durumu yüzünden acıyorsunuz da. Bana çok nötr bir karakter yani. Ne nefret ettim ne sevdim. Bir şey hissetmiyorum kendisine karşı pek.


                  
                          Bol kitaplı günler dilerim!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

3 Haziran 2016 Cuma

[ GKBT ] Seher Vakti - Nur Ötken - Karakter Tanıtımı






           Hepinize yeni bir tur kitabı ile merhaba. Sıradaki turumuz Postiga yayınlarından çıkan Nur Ötken'den Seher Vakti kitabı. Kitabı ben çok beğendim ama o yorumumda gelecek. Size karakterlerimizi tanıtmadan önce bazı karakterlerin yazar tarafından daha önceden belirlendiğini belirteyim. Benden kendisine uyarak, belirlediği karakterler ile devam edeceğim. Sanırım 2 kişinin karakteri yoktu onları da ben ekliyorum. Zaten belirtirim aşağıda hepsini.

 
                                                                             

                           



                                                                   Seher

         Sevdiğim ama bazen niye seviyorum ki ben bunu? Diye kendime sorduğum karakter olur kendisi. Kendine kurduğu bir kozası var ve uzun süre kozasından çıkmamış ve kozasına kimseyi sokmamış biri olarak sert karakterli bir tipti. Yeri geldi güçlülüğü konusunda çok takdir ettim ama yeri geldi çok kızdım. Ortalarda kaldı biraz benim için. Ama seviyorum o ayrı konu. Zor bir hayat yaşadığı için kabuklarına daha sıkı sarılmış birisi.


           




Nasuh
  


         Adamın isminde bile bir naiflik yok mu sizce de? Ciddi anlamda, en sevdiğim erkek karakterler arasına girdi kendisi. Naif, ince düşünceli, saygılı, sevgi dolu, affedici harika bir adam. Nasuh'a bayıldım be ben! Şiir gibi adam derler ya hani, aynen öyle. Şiir gibi adam, Nasuh. Seher'in değişi ile yeşilliklerinin içi gülen adam. Yakışıklı adam. Nasuh için çok fazla şey söylerim aslında buraya ama diğer karakterlere geçmem lazım. Tek diyeceğim Nasuh yaşanacak adam. *-* Bir de kendisi yönetmen. Bu da resmen onu sevmek için +++ puan. :D

             




                                                   Duru

         Seher'in en yakın arkadaşı hatta tek arkadaşı. Çocukluklarından beri beraberler. Duru anaokulu öğretmeni. Duruyu genel olarak sevdim denilebilir. İyi kalpli birisi ve her zaman dostunun yanında durması bana göre çok anlamlı bir hareket. Çocuklara olan bağlılığı da ona artı bir puan kazandırıyor bence.


                  



                                               Çetin
           Duru'nun kocası ve kitaptaki en neşeli heriflerden de birisi. Bu adamın sahneleri az da olsa eğlendirdi beni. Çocuklu ruhlu deriz ya Çetin de onlardan ya. Esprili halleri, rahat tavırları ile sizinde gönlünüzü çalabilir. *-*

                               

                                         Menderes

              Tamam Çetin çok komik, esprili falan ama bir Menderes olamaz ya. Hiç kimse olamaz hemde. Adam resmen gel beni sev diyor her sözünde. Egosunu yediğim, tipini yediğim bir insan kendisi. Nasuh'un yakın arkadaşı ve ortağı ayrıca. Her an eğlenmeye müsait, kadınların canlarını yakan, insanlarla uğraşmayı seven bir yapıda. Ama o kadar tatlı ki, ya en azından ben çok sevdim Menderes'i. Bir albeni var adamda ki ben normalde böyle daha naif ya da daha sert karakterleri sevdiğim için Menderes gibi bir adamı sevmem büyük bir şok oldu.

     


                                                  Nisa
          Bu küçük zilli de Nasuh'un yeğeni Nisa. Anne ve babası öldüğü için dayısı ile yaşamaya başlıyor küçük kız ve bir gün bir olay sonucunda Seher ile tanışıyorlar. Ki küçüğümüz Sehere tam anlamı ile bayılıyor. O boyundan büyük tavırları ile zaten gönüllere taht kurmaması imkansız. Bazen tam yaşı bazen yaşından çok daha olgun davranabiliyor ve o zaman ağzını burnunu ısırasım geliyor. Duru'nun çalıştığı anaokulunun öğrencisi. Şöyle kızım olsa her gün öp öp kendimden bıktırırdım sanırım. *-*


                                       
                                                             ( Bunu kendim ayarladım )

                                                Sevim

              Seher'in üvey annesi. Sanırım kitap boyunca haline en acıdığım kadında buydu. O kadar sessiz, kendi halinde, her şeyi içine atan bir kadın ki o üvey annelik olayı zaten siliniyor kafada baştan. Bir kanınız kaynıyor en azından benim kaynadı. O sadakati, iyiliği falan çok hoşuma gitti ve kafadaki o genel üvey anne yargısını kırdığına sevindim yazarın. Bıkmıştım kötü üvey anneli kitap ve ya hikayelerden çünkü.



                                       
                                                         ( Bunu da aynı şekilde )

                                              Harun


          Ya koysam mı koymasam mı çok kararsız kaldığım bir karakter oldu. Kitapta yeri az ama önemli birisi. Seher'in babası. Siz tabii daha zayıf birisinin düşünün, çökmüş. Bulamadım ben en uygun bunu bulabildim. Harun bey, felç geçiriyor ve hayatı yatağa mahkum şekilde geçiyor. Kızı ile arasında baba kız ilişkisi hiç bir zaman olmamış. Kızıyorsunuz ama ister istemez durumu yüzünden acıyorsunuz da. Bana çok nötr bir karakter yani. Ne nefret ettim ne sevdim. Bir şey hissetmiyorum kendisine karşı pek.


                  
                          Bol kitaplı günler dilerim!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder