12 Ocak 2016 Salı

İlknur Birdal - Karanlığın Külleri - Yorum + Alıntılar

19:30, BY Rabia Yentür -














                    Tanıtım bülteninden 



                    Bir adam, küllerinden yeniden doğabilir mi? Ve bir kadın, zifiri karanlık bir yüreğe ne kadar dokunabilir? Kalbini korumak için acımasız birine dönüşen bir adam ve aşkı için savaşmayı seçen bir kadın. Afra ve Devrim'in amansız mücadelesi...

        Amansız bir mücadeledir aşk: Kendinle savaşırsın, duygularında savaşırsın, sevdiğinle savaşırsın. Bir an gelir ayrılıkla savaşırsın. Acıyla, yokluğuyla, özlemiyle savaşırsın. Amansız savaşın hiç bitmez aslında. Aşık olduğunda savaşmayı göze almalısın. 

        " Seninle ben olmayacak Devrim biz olacağız. Bir bütün olacağız. Hem de öyle güzel olacağız ki, bakan hayran, duyan aşık olacak."


                       


                             





                      Kitap adı: Karanlığın Külleri
                  Kitap yazarı: İlknur Birdal
  Yayın evi: Postiga
Sayfa sayısı: 424
    Kitaba puanım: 10





Kitap yorumum



             Hepinize merhabaa! İlknur Birdal'ın ilk kitabı Satılık'dan sonra sıra Karanlığın Küllerinde. İlk kitap da ki Hüzün ve Devran'ın hikayesine aşık olmuştum zaten. Devran'ın ağabeyi Devrimi çok merak ediyordum. Merak ettiğim kadar vardı. İlk kitap'dan ufak bir hatırlatmayla başlayayım. Psikopati manyak karı -.- Selin'in ortalığı karıştırıp, geberip gitmesinin ardından böyle bir rahat nefes aldık ya kursağımızda kalacak illa. -.- Kadının kendi gitti ruhu hala ortada ya! Ben mutlu mesut ulan gitti manyak oh rahat rahat okurum derken, ulan hatun çıktı gene! Geberip gittin işte kızım yat yerinde -_- Ayh neyse sakinim. 

        Afra, başrol kızımız, ah bayıldım ben bu hatuna ya. Kızda ki azim, inat bende olsa, - çeyreği dahi olsa- başaramadığım şey olmazdı her halde. Afra Acar, genç yaşına rağmen başarılı bir iş kadını olmayı başarmıştır. Babasından kalan yönettiği bir mimarlık şirketi var. Şirketinin başarısı tamamen Afra'nın sayesinde. Babasının ölümünün ardından, batmak üzere olan şirketinin başına geçiyor. Staj için gittiği İtalya'da Devrim ile karşılaşıyor. Gerçi Devrim kızın varlığından bile bir haber olsa da, Afra, Devrime aşık oluyor. 6 yıl - şimdi tam şey yapamadım ama 6 yıldı sanırım- boyunca, adamı gizliden gizliden takip ettiriyor. Devrimin ölü sanıldığı dönemi, Selin manyağının yaptıklarına falan hep şahit... Tabi Devrim'in Seline olan aşkına da... Ama kalp bu kim söz geçirebilir? Vazgeçemiyor bir türlü adamdan. Ve sonunda Selin ölümce ortaya çıkma kararı alıyor. Devrim'in şirketi ile ortak bir işe giriyorlar. 

             Afra'ya o kadar çok üzüldüm ki... Yani Devrim o kadar çok kızın kalbini kırdı ki, bir ara yok lan okumayacağım ben bu kitabı! moduna girdim. Ama tabii okudum, okumamak ne demek? Hatta bir günde biten kitaplar arasına girdi.          Devrim... Ah Devrim... Sana da kızamıyorum ki. Afra'nın onu 6 yıldır takip ettiğini öğrendiğinde ister istemez korktu. Bir Selin vakası daha istemedi ama hatası buydu işte. Afra ile Selin asla bir karakterler olamaz. Selin gerçekten ruh hastası bir hatundu ya. Ölüp giderken bile yapacağını yaptı yani. Ama gene de bu Devrime, Afrayı bu kadar kırma hakkını vermiyordu bence. Devrim kendini fazla ifade edemeyen bir adamdı. Biraz da kırmaları bu yüzden. Yok ya direk kıt kıt! Bazı sahneler de ee yuh lan dedim yani. Tam bir tatlı öküz. -.- Ama adam güzel seviyor... Ya bu adamlar ne yaparlar yapsınlar kızgın kalamıyorum ya ona da sinir oluyorum. :D Afra kesinlikle aşkının peşinden koşmayı bilen bir kızdı. Kırıldı, üzüldü ama gene de vazgeçmedi. Vazgeçtim dediği yerler de bile, kalbi hep attı Devrim için. Devrim biraz geç gördü ama... Tabii ki de Devrim yaptıklarını çekti. Kıza ettikleri az mıydı? Ah ama ne güldüm ya. Afra'nın yaptıkları, Devrimi çileden çıkarması falan çok güzeldi. 
         Satılık kitabının karakterlerini de gördük bolcana. Hüzün, Devran. Umut, Aysel. Emir, Asi. Biraz da Poyraz vardı. Ben en çok Poyraz karakterini merak ediyorum ya. Hafiften bu kitap da yazarımız çıtlatmıştı bize. Sinir olacağımız, karakterler çıkacak! 
       İlknur Birdal, gerçekten çok iyi bir yazar. Dozunda, aşırıya kaçmadan yazıyor. Dili çok hoş. Sade, okunaklı... Ayrıca kendisi de çok tatlı! Tüyap'da tanıştık kendisiyle. Ya yanakları sevilesi kadın ya. *.* Üçüncü kitabını merakla bekliyorum. Çıkar çıkmaz okumak istiyorum. Bence sizde bu kitapları okuyun. 

Bol kitaplı günler dilerim!










Alıntılar



                Bu kadar zehirli bir duygunun insana mutluluk vermesi çok yanlıştı. Kalbini acıyla kasıp kavururken aynı zamanda serin sulara dalmış gibi ferahlık hissi vermesi doğru değildi.
 
  ***

"... Önce gelişlerini dört gözle beklemeye başladım, ardından geleceğin günleri iple çeker oldum. Sonra bir gün fark ettim ki ben çoktan seninle yanar olmuşum."

***

" Yalnız kalmak istiyorum derken tamamen yalnız kalmayı kast etmiştim Devrim."
" Seni yalnız bırakmayacağım... Gidersem kahrolayım."

***

" Karanlığın Külleri burada cehennem ateşiyle raks etti. Yanan ben oldum ama sana söz veriyorum yakan da ben olacağım."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

12 Ocak 2016 Salı

İlknur Birdal - Karanlığın Külleri - Yorum + Alıntılar















                    Tanıtım bülteninden 



                    Bir adam, küllerinden yeniden doğabilir mi? Ve bir kadın, zifiri karanlık bir yüreğe ne kadar dokunabilir? Kalbini korumak için acımasız birine dönüşen bir adam ve aşkı için savaşmayı seçen bir kadın. Afra ve Devrim'in amansız mücadelesi...

        Amansız bir mücadeledir aşk: Kendinle savaşırsın, duygularında savaşırsın, sevdiğinle savaşırsın. Bir an gelir ayrılıkla savaşırsın. Acıyla, yokluğuyla, özlemiyle savaşırsın. Amansız savaşın hiç bitmez aslında. Aşık olduğunda savaşmayı göze almalısın. 

        " Seninle ben olmayacak Devrim biz olacağız. Bir bütün olacağız. Hem de öyle güzel olacağız ki, bakan hayran, duyan aşık olacak."


                       


                             





                      Kitap adı: Karanlığın Külleri
                  Kitap yazarı: İlknur Birdal
  Yayın evi: Postiga
Sayfa sayısı: 424
    Kitaba puanım: 10





Kitap yorumum



             Hepinize merhabaa! İlknur Birdal'ın ilk kitabı Satılık'dan sonra sıra Karanlığın Küllerinde. İlk kitap da ki Hüzün ve Devran'ın hikayesine aşık olmuştum zaten. Devran'ın ağabeyi Devrimi çok merak ediyordum. Merak ettiğim kadar vardı. İlk kitap'dan ufak bir hatırlatmayla başlayayım. Psikopati manyak karı -.- Selin'in ortalığı karıştırıp, geberip gitmesinin ardından böyle bir rahat nefes aldık ya kursağımızda kalacak illa. -.- Kadının kendi gitti ruhu hala ortada ya! Ben mutlu mesut ulan gitti manyak oh rahat rahat okurum derken, ulan hatun çıktı gene! Geberip gittin işte kızım yat yerinde -_- Ayh neyse sakinim. 

        Afra, başrol kızımız, ah bayıldım ben bu hatuna ya. Kızda ki azim, inat bende olsa, - çeyreği dahi olsa- başaramadığım şey olmazdı her halde. Afra Acar, genç yaşına rağmen başarılı bir iş kadını olmayı başarmıştır. Babasından kalan yönettiği bir mimarlık şirketi var. Şirketinin başarısı tamamen Afra'nın sayesinde. Babasının ölümünün ardından, batmak üzere olan şirketinin başına geçiyor. Staj için gittiği İtalya'da Devrim ile karşılaşıyor. Gerçi Devrim kızın varlığından bile bir haber olsa da, Afra, Devrime aşık oluyor. 6 yıl - şimdi tam şey yapamadım ama 6 yıldı sanırım- boyunca, adamı gizliden gizliden takip ettiriyor. Devrimin ölü sanıldığı dönemi, Selin manyağının yaptıklarına falan hep şahit... Tabi Devrim'in Seline olan aşkına da... Ama kalp bu kim söz geçirebilir? Vazgeçemiyor bir türlü adamdan. Ve sonunda Selin ölümce ortaya çıkma kararı alıyor. Devrim'in şirketi ile ortak bir işe giriyorlar. 

             Afra'ya o kadar çok üzüldüm ki... Yani Devrim o kadar çok kızın kalbini kırdı ki, bir ara yok lan okumayacağım ben bu kitabı! moduna girdim. Ama tabii okudum, okumamak ne demek? Hatta bir günde biten kitaplar arasına girdi.          Devrim... Ah Devrim... Sana da kızamıyorum ki. Afra'nın onu 6 yıldır takip ettiğini öğrendiğinde ister istemez korktu. Bir Selin vakası daha istemedi ama hatası buydu işte. Afra ile Selin asla bir karakterler olamaz. Selin gerçekten ruh hastası bir hatundu ya. Ölüp giderken bile yapacağını yaptı yani. Ama gene de bu Devrime, Afrayı bu kadar kırma hakkını vermiyordu bence. Devrim kendini fazla ifade edemeyen bir adamdı. Biraz da kırmaları bu yüzden. Yok ya direk kıt kıt! Bazı sahneler de ee yuh lan dedim yani. Tam bir tatlı öküz. -.- Ama adam güzel seviyor... Ya bu adamlar ne yaparlar yapsınlar kızgın kalamıyorum ya ona da sinir oluyorum. :D Afra kesinlikle aşkının peşinden koşmayı bilen bir kızdı. Kırıldı, üzüldü ama gene de vazgeçmedi. Vazgeçtim dediği yerler de bile, kalbi hep attı Devrim için. Devrim biraz geç gördü ama... Tabii ki de Devrim yaptıklarını çekti. Kıza ettikleri az mıydı? Ah ama ne güldüm ya. Afra'nın yaptıkları, Devrimi çileden çıkarması falan çok güzeldi. 
         Satılık kitabının karakterlerini de gördük bolcana. Hüzün, Devran. Umut, Aysel. Emir, Asi. Biraz da Poyraz vardı. Ben en çok Poyraz karakterini merak ediyorum ya. Hafiften bu kitap da yazarımız çıtlatmıştı bize. Sinir olacağımız, karakterler çıkacak! 
       İlknur Birdal, gerçekten çok iyi bir yazar. Dozunda, aşırıya kaçmadan yazıyor. Dili çok hoş. Sade, okunaklı... Ayrıca kendisi de çok tatlı! Tüyap'da tanıştık kendisiyle. Ya yanakları sevilesi kadın ya. *.* Üçüncü kitabını merakla bekliyorum. Çıkar çıkmaz okumak istiyorum. Bence sizde bu kitapları okuyun. 

Bol kitaplı günler dilerim!










Alıntılar



                Bu kadar zehirli bir duygunun insana mutluluk vermesi çok yanlıştı. Kalbini acıyla kasıp kavururken aynı zamanda serin sulara dalmış gibi ferahlık hissi vermesi doğru değildi.
 
  ***

"... Önce gelişlerini dört gözle beklemeye başladım, ardından geleceğin günleri iple çeker oldum. Sonra bir gün fark ettim ki ben çoktan seninle yanar olmuşum."

***

" Yalnız kalmak istiyorum derken tamamen yalnız kalmayı kast etmiştim Devrim."
" Seni yalnız bırakmayacağım... Gidersem kahrolayım."

***

" Karanlığın Külleri burada cehennem ateşiyle raks etti. Yanan ben oldum ama sana söz veriyorum yakan da ben olacağım."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder