19 Aralık 2015 Cumartesi

Devrimin Kızı - Amy Angel - Yorum + Playist

11:30, BY Rabia Yentür -









                     Kitap tanıtım


                           
Ben Ivy Westfall.
                           Kurucunun kızı. 



               Nükleer bir savaş sonrası hayatta kalan az sayıdaki insandan biriyim. 16 yaşım da kendimi bir güç savaşının ortasında buldum. Annemin katilinin oğluyla evlenmeye zorlandım. Görevim o kadar da zor değildi. Devrime öncülük edebilmem için kocamı öldürüp ailemin yönetimi ele geçirmesini sağlamalıydım, o kadar...
         
           Ben Ivy Westfall. Artık sistemin kurbanı değilim. Görevim artık eskisinden daha zor. İnandığım şeyler uğruna, her şeyimi kaybetme pahasına savaşacağım...

               
   İsmim Ivy Westfall. Ben Devrimin Kızıyım.



          Kitap İsmi: Devrimin Kızı
         Yazarı: Amy Angel
         Yayın evi: Yabancı
         Çeviri: Aslı Tümerkan
         Sayfa sayısı: 264
         Kitaba puanım:  Kalpli bir beş *.*




               Kitap yorumum


               Uzun bir süreden sonra hepinize merhabaa! Evet, bu kitap için yorum yapmayı o kadar erteledim ki... Geçen ayın ortalarında bitti kitap. 2 gün süre içerisin de yalayıp yuttum ve bittiğine inanmak istemedim. Neden bitti ki zaten?
               Kitap ilk kitap da ki bıraktığımız noktadan başlıyor. Ivy hiç bilmediği dışarı da hayatta kalmak için mücadele etmeye hazırlanıyor ancak buna hazır değil! Ama hayatta kalmak için yeterli iç güdü ve cesarete sahip. Ve bu da bu karakteri sevmem için en büyük nedenlerden biri. Eskilerden bazı insanlar ile karşılaşıyor ve kendini dışarıda ki hayatta, bir anda bir sürü insanın yanında buluyor. Güzel dostlar kazanıyor.
 
            Kitap serisi iki kitapmış sadece. Emin değilim bu yüzden bilgisi olan varsa yazabilir mi lütfen? Ama eğer iki kitapsa  -ki öyledir diye düşünüyorum çünkü devamı çıkacak türde bir son yoktu.- İki kitap olmasın ve kitapların 300 sayfaya bile gelmemesine rağmen, o kadar doluydu ki kitaplar... Sonunda ne bir eksik, ne bir soru işareti... Mükemmel bir son tam olarak buydu.
 
          Herkes hak ettiği sonu aldı. Kitabın yarısına yakın bir yere kadar Bishop karakterini göremesek de - ölümdü o ölümm!! -_- Göremedim, okuyamadım sevdiceğimi :( :( -  gördüğümüz yerden itibaren öyle boldu ki, yazarcım affetirdi kendini. İlk kitabı okuyanlar bilir, Ivy'nin annesinin ölümünün nedenini. Bu kitap da bu konuya da yer verilmişti ve ciddi anlam da Ha? oldum.


      Spoi 


        İlk kitap yazımdan Ivy'nin ablasından ne kadar nefret ettiğimi biliyorsunuz. Bu kitap da herkes hak ettiği buldu dedim ya... İçimin yağları eridi o kadar diyeyim. Ve nefretim katlandı. -_-


 Spoi bu kadar



       
Eski aşklar gün yüzüne çıkarken, bir ara gözlerim doldu. Bishop'u okurken gözlerimden kalpler fışkırdı ve Ivy aslında hepimizin güçlü olabileceğini sadece hayat şartlarımızın daha iyi olduğunu anlattı bana. Eğer ölüm peşinizde ise, çok farklı olabiliyorsunuz. Bana göre çok güzel bir Distopya idi. Yani beğenmeyenler vardı Distopya kısmını ama benim hoşuma gitti.
       Bisho'un aşkı çok güzeldi. Sevdiği kadın için yapabilecekleri... Ya çok güzel işlemişti konuyu yazar ve karakterler de çok mükemmeldi. Sanki böyle okurken karşımda bir film sahnesi vardı ve ben okumak yerine film seyrediyordum. Çok açıktı kitap o bakımdan, çok hoşuma gitti. Zaten ben genelde böyle okunması kolay kitapları daha çok seviyorum. Ayrıca son olarak o ne güzel sondu be! Bishop'umuz istediği şeye yanında sevdiği kadın ile kavuştu. Her güzel şeyin bir sonu vardır ya... Keşke bunun sonu olmasaydı ama olması gerekiyordu. Umarım bir daha böyle güzel bir kitap ile karşılaşırım.

     Bu yazarın başka kitapları var mı bilmiyorum ama varsa bir an önce çevirin Yabancı. Ayrıca Yabancı Yayınlarına böyle güzel bir basımı bize sundukları için teşekkür ediyorum.

   

        Bol kitaplı günler dilerim!



     




         
                                          Alıntılar


              Bishop sadece birkaç aydır hayatımdaydı ama nasıl olduysa beraber geçirdiğimiz zamanın uzunluğuyla hiç ilgisi olmayan bir iz bırakmıştı.
     
                       ***


          Bishop'ı kaybetmenin acısının, onu tekrar bulmanın acısının yanında bir hiç gibi kalmasını anlayamıyordum.

               ***


        " Ama sevgi budur zaten, değil mi? Sırf biri seni hayal kırıklığına uğrattı diye onu sevmeyi bırakamazsın."

            ***

     " Gözlerin hala hüzünlü," dedi. " Ama ona baktığında bütün yüzün aydınlanıyor."

           ***

      Geve havası soğuktu, Bishop'un eli sıcaktı ve bütün vücudum alev aldı.


          ***


       "... Hepimiz bizim için önemli şeylerle ilgilenmek zorundayız." Bishop ellerimi sıktı. " Benim için bu sensin."
        " Biliyorum," diye fısıldadım.  " Benim için de öyle. "







               Playist




             Aslında bu kitap için bir liste hazırlamamıştım. Ama geçen günler de dinlediğim bir şarkı çok hoşuma gitti ve nedense dinlerken aklıma Devrimin Kızı'nın son sahnesi geldi. Sözlerin alakası olmayabilir ama müziği çok güzel. Bence yakıştı da bu sona.





                  

                Priscilla Ahn "Dream" (Lyrics)

                      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

19 Aralık 2015 Cumartesi

Devrimin Kızı - Amy Angel - Yorum + Playist










                     Kitap tanıtım


                           
Ben Ivy Westfall.
                           Kurucunun kızı. 



               Nükleer bir savaş sonrası hayatta kalan az sayıdaki insandan biriyim. 16 yaşım da kendimi bir güç savaşının ortasında buldum. Annemin katilinin oğluyla evlenmeye zorlandım. Görevim o kadar da zor değildi. Devrime öncülük edebilmem için kocamı öldürüp ailemin yönetimi ele geçirmesini sağlamalıydım, o kadar...
         
           Ben Ivy Westfall. Artık sistemin kurbanı değilim. Görevim artık eskisinden daha zor. İnandığım şeyler uğruna, her şeyimi kaybetme pahasına savaşacağım...

               
   İsmim Ivy Westfall. Ben Devrimin Kızıyım.



          Kitap İsmi: Devrimin Kızı
         Yazarı: Amy Angel
         Yayın evi: Yabancı
         Çeviri: Aslı Tümerkan
         Sayfa sayısı: 264
         Kitaba puanım:  Kalpli bir beş *.*




               Kitap yorumum


               Uzun bir süreden sonra hepinize merhabaa! Evet, bu kitap için yorum yapmayı o kadar erteledim ki... Geçen ayın ortalarında bitti kitap. 2 gün süre içerisin de yalayıp yuttum ve bittiğine inanmak istemedim. Neden bitti ki zaten?
               Kitap ilk kitap da ki bıraktığımız noktadan başlıyor. Ivy hiç bilmediği dışarı da hayatta kalmak için mücadele etmeye hazırlanıyor ancak buna hazır değil! Ama hayatta kalmak için yeterli iç güdü ve cesarete sahip. Ve bu da bu karakteri sevmem için en büyük nedenlerden biri. Eskilerden bazı insanlar ile karşılaşıyor ve kendini dışarıda ki hayatta, bir anda bir sürü insanın yanında buluyor. Güzel dostlar kazanıyor.
 
            Kitap serisi iki kitapmış sadece. Emin değilim bu yüzden bilgisi olan varsa yazabilir mi lütfen? Ama eğer iki kitapsa  -ki öyledir diye düşünüyorum çünkü devamı çıkacak türde bir son yoktu.- İki kitap olmasın ve kitapların 300 sayfaya bile gelmemesine rağmen, o kadar doluydu ki kitaplar... Sonunda ne bir eksik, ne bir soru işareti... Mükemmel bir son tam olarak buydu.
 
          Herkes hak ettiği sonu aldı. Kitabın yarısına yakın bir yere kadar Bishop karakterini göremesek de - ölümdü o ölümm!! -_- Göremedim, okuyamadım sevdiceğimi :( :( -  gördüğümüz yerden itibaren öyle boldu ki, yazarcım affetirdi kendini. İlk kitabı okuyanlar bilir, Ivy'nin annesinin ölümünün nedenini. Bu kitap da bu konuya da yer verilmişti ve ciddi anlam da Ha? oldum.


      Spoi 


        İlk kitap yazımdan Ivy'nin ablasından ne kadar nefret ettiğimi biliyorsunuz. Bu kitap da herkes hak ettiği buldu dedim ya... İçimin yağları eridi o kadar diyeyim. Ve nefretim katlandı. -_-


 Spoi bu kadar



       
Eski aşklar gün yüzüne çıkarken, bir ara gözlerim doldu. Bishop'u okurken gözlerimden kalpler fışkırdı ve Ivy aslında hepimizin güçlü olabileceğini sadece hayat şartlarımızın daha iyi olduğunu anlattı bana. Eğer ölüm peşinizde ise, çok farklı olabiliyorsunuz. Bana göre çok güzel bir Distopya idi. Yani beğenmeyenler vardı Distopya kısmını ama benim hoşuma gitti.
       Bisho'un aşkı çok güzeldi. Sevdiği kadın için yapabilecekleri... Ya çok güzel işlemişti konuyu yazar ve karakterler de çok mükemmeldi. Sanki böyle okurken karşımda bir film sahnesi vardı ve ben okumak yerine film seyrediyordum. Çok açıktı kitap o bakımdan, çok hoşuma gitti. Zaten ben genelde böyle okunması kolay kitapları daha çok seviyorum. Ayrıca son olarak o ne güzel sondu be! Bishop'umuz istediği şeye yanında sevdiği kadın ile kavuştu. Her güzel şeyin bir sonu vardır ya... Keşke bunun sonu olmasaydı ama olması gerekiyordu. Umarım bir daha böyle güzel bir kitap ile karşılaşırım.

     Bu yazarın başka kitapları var mı bilmiyorum ama varsa bir an önce çevirin Yabancı. Ayrıca Yabancı Yayınlarına böyle güzel bir basımı bize sundukları için teşekkür ediyorum.

   

        Bol kitaplı günler dilerim!



     




         
                                          Alıntılar


              Bishop sadece birkaç aydır hayatımdaydı ama nasıl olduysa beraber geçirdiğimiz zamanın uzunluğuyla hiç ilgisi olmayan bir iz bırakmıştı.
     
                       ***


          Bishop'ı kaybetmenin acısının, onu tekrar bulmanın acısının yanında bir hiç gibi kalmasını anlayamıyordum.

               ***


        " Ama sevgi budur zaten, değil mi? Sırf biri seni hayal kırıklığına uğrattı diye onu sevmeyi bırakamazsın."

            ***

     " Gözlerin hala hüzünlü," dedi. " Ama ona baktığında bütün yüzün aydınlanıyor."

           ***

      Geve havası soğuktu, Bishop'un eli sıcaktı ve bütün vücudum alev aldı.


          ***


       "... Hepimiz bizim için önemli şeylerle ilgilenmek zorundayız." Bishop ellerimi sıktı. " Benim için bu sensin."
        " Biliyorum," diye fısıldadım.  " Benim için de öyle. "







               Playist




             Aslında bu kitap için bir liste hazırlamamıştım. Ama geçen günler de dinlediğim bir şarkı çok hoşuma gitti ve nedense dinlerken aklıma Devrimin Kızı'nın son sahnesi geldi. Sözlerin alakası olmayabilir ama müziği çok güzel. Bence yakıştı da bu sona.





                  

                Priscilla Ahn "Dream" (Lyrics)

                      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder