26 Kasım 2015 Perşembe

The Originals Yükseliş - Julie Plec - Yorum + Playist

18:38, BY Rabia Yentür -





         




Kitap Tanıtım



AİLE GÜÇTÜR

            Köken vampir ailesi bin sene evvel birbirlerine bir söz verdi. Her zaman ve sonsuza dek bir arada kalacaklardı. Ama verilen sözleri tutmak ölümsüzken bile kolay değildi.

***


             1722 yılında New Orleans'a ayak basan Köken Vampiler Klaus, Elijiah ve Rebekah Mikaelson tehlikeli geçmişlerini arkalarında bıraktıklarını zannederler. Ne var ki bölgelerini kimseyle paylaşmak istemeyen cadılar ve kurt adamlar bu kanunsuz şehirde cirit atmaktadır. Üstelik çok yakında gerçekleşmesi planlanan bir evlilikle birlikte aralarındaki ittifak sonsuza dek mühürlenecektir. Ama düşmanları birbirine düştüğünde kendilerini çok daha güvende hisseden Köken Vampirlerin şehri bu iki klana teslim etmeye hiç niyeti yoktur. Özellikle de müstakbel gelin Vivianne'e gönlünü kaptıran Klaus'un. Elijiah ailesi ile birlikte güvende olabilecekleri bir yuva aramakla, Rebekah da Fransız ordusunu kendi saflarına katmakla uğraşırken aşk sarhoşu Klaus hem kendisini hem de ailesini büyük bir tehlikeye atacak olayların içine sürüklenmektedir.



Kitap adı: The Originals
Yazarı: Julie Plec 
Yayın evi: Go Yayınları
Sayfa sayısı: 303



Kitap yorumum



          Gözlerimden fışkıran kalpler ile yazıyorum bu yazıyı. *.*  Fuar'a gider gitmez uçarak gittiğim ikinci yayın eviydi Go. İlki Tabii ki Yabancı.  Aslında Go beni biraz hayal kırıklığına uğrattı ama bu konuya fuar yazım da değineceğim. Onu da en kısa süre de ekleyeceğim.

         Arka kapak tanıtımı aslında her şeyi anlatsana da kısaca konudan bahsedeyim. Kökenlerimizin - Koll ve Finn hariç, onlar tabutta -_- - geçmişini okuyoruz bu kitap da. İlk New Orleans'a geldikleri zamanı ve ondan yıllar sonrasını. 9 yıldır kaldıkları şehir de artık kendilerinin de hakları olmaları gerektiğini savunuyorlar ki haklılar. Yani hadi ama bende dünyanın korktuğu Köken Vampir olsam söz hakkı isterdim. :D Üçlümüz bu konuya el atıyorlar ve olaylar başlıyor.




Şans eseri verilen posterden Klaus'un çıkması nasıl da bir şanstır böyle! Yirim yir *.*



             İlk önce kitaba böyle delicesine beklentilerle başlamayın. Yoksa benim gibi hayal kırıklığına uğrarsınız. Eğer kitaba düşük beklentiyle başlarsanız, eminim hayal kırıklığı olmadan okuyup, bitirip, bayılacaksınız!
         Bir kere şu var; Tarihi bir dönem de geçiyor ve tarihi dönem kitaplarının dili azcık daha ağır olur. Yani ağırdan kastım belli bir havası olurdu ama ben bu kitap da onu alamadım. Betimleme çok azdı. Ama sakin olun! Hey bu kitap da Kökenler var, asla en kötü duruma düşmez. Julie yazsa bile. -.- Ehem evet, fazla sevmem kendisini de...

          Klaus'un aşık olunca nasıl bir mükemmel olduğunu dizileri izleyen herkes bilir. Ve evet bu kitap da Klaus'un o aşık hallerini okuyoruz. Tutkulu, korumacı ve kendinden beklenmeyecek derecede centilmen. <3 Bunlar gözümden kalpler fışkırması için yeterli sebepler. :D  Kitap olaylı başlayıp, sakin devam edip, çıtayı fazla yükseltiyor sonlara doğru. Öyle ki, ikinci kitap çıksın diye çatlıyorum, çünkü bir devir kapanıyor bir devir açılıyor. Vivianne, Kurtlar ve Cadılar arasında anlaşma sağlayacak kişi. Tabii Klaus izin verirse! Okuyun görün bence Klaus gene ne işler açacak başlarına. Ayrıca Rebekah'ı bolcana okumak çok güzeldi ki ben Rebekah hayranıyım. Gene sevdim, gene bayıldımm... Elijiah, her zaman ki centilmenliğin de... Ya bir adam nasıl bu kadar yenilesi olabilir ki? Genler de var bunların arkadaş! :D


         Okuduğum yorumlar da fazla bu konuya giren olmamış ya da fark etmemişlerdir bilemiyorum ama ben dikkat ettim ve değineceğim. Vivianne bana birazcık Caroline'ı hatırlattı. Davranışları falan... Bilemiyorum Julie'nin amacı neydi acaba ama birazcık sinirlendim ben.Zaten büyük bir Klaroline hayranıyım ben. Neyse ben bu konuya girersem baya sayarım, susuyorum. Eğer bu ayrıntıyı fark eden varsa yazsın lütfen, sadece bana mı öyle geldi diye merak ediyorum.


           Her bölüm de farklı Kökenlerimizden bölümleri okuduğumuz kısmı da çok sevdim. Genel anlam da kitap bu şekilde devam etti. Fazlasıyla akıcıydı, bir oturuşta okunacaklar arasında olan bir kitap'dı. Ha benim gibi hastalığın pençesine tutul duysanız, bir kaç güne de yayılabilir bu süre.

        Şiddetle tavsiye ediyorum aslında. Eksikleri vardı ama ortada bir Köken ailesi var. Onlar için değer. :D Ve zaten dediğim gibi akıcı yani seversiniz. Ben belki diziyi izlediğim için böyle oldu. Dizi sanki daha ayrıntılıydı. Genelde tam tersi olur ya ondan belki biracık yadırgamışımdır. Yorumuma burada son veriyorum ve TO'nun biriktirdiğim bölümlerine dönmek istiyorum. Aslında sezon bitimine kadar bekleyecektim ama... Bilemiyorum belki beklerim. Toptan bir Klaus seyretmek çok hoş oluyor çünkü.


Bol kitaplı günler dilerim hepinize!



***


" Balo dansını sevdiğiniz kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi."
" Benim de gelmezdi."

*

" Aile bir nimettir," dedi dalgın dalgın, " ama nimet çok farklı şekiller de ortaya çıkabilir."

*

" Bir keresinde uzun bir süre hasta yattım. Uyanıp hayatın bensiz devam ettiğini gördüğüm de deli olmuştum."

*

" Seninle tanıştığımdan beri, yalnızca ölümsüzlük istemiyorum. Onu seninle paylaşmak istiyorum."

***

                                       Dark Waves - I Don't Wanna Be In Love

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

26 Kasım 2015 Perşembe

The Originals Yükseliş - Julie Plec - Yorum + Playist






         




Kitap Tanıtım



AİLE GÜÇTÜR

            Köken vampir ailesi bin sene evvel birbirlerine bir söz verdi. Her zaman ve sonsuza dek bir arada kalacaklardı. Ama verilen sözleri tutmak ölümsüzken bile kolay değildi.

***


             1722 yılında New Orleans'a ayak basan Köken Vampiler Klaus, Elijiah ve Rebekah Mikaelson tehlikeli geçmişlerini arkalarında bıraktıklarını zannederler. Ne var ki bölgelerini kimseyle paylaşmak istemeyen cadılar ve kurt adamlar bu kanunsuz şehirde cirit atmaktadır. Üstelik çok yakında gerçekleşmesi planlanan bir evlilikle birlikte aralarındaki ittifak sonsuza dek mühürlenecektir. Ama düşmanları birbirine düştüğünde kendilerini çok daha güvende hisseden Köken Vampirlerin şehri bu iki klana teslim etmeye hiç niyeti yoktur. Özellikle de müstakbel gelin Vivianne'e gönlünü kaptıran Klaus'un. Elijiah ailesi ile birlikte güvende olabilecekleri bir yuva aramakla, Rebekah da Fransız ordusunu kendi saflarına katmakla uğraşırken aşk sarhoşu Klaus hem kendisini hem de ailesini büyük bir tehlikeye atacak olayların içine sürüklenmektedir.



Kitap adı: The Originals
Yazarı: Julie Plec 
Yayın evi: Go Yayınları
Sayfa sayısı: 303



Kitap yorumum



          Gözlerimden fışkıran kalpler ile yazıyorum bu yazıyı. *.*  Fuar'a gider gitmez uçarak gittiğim ikinci yayın eviydi Go. İlki Tabii ki Yabancı.  Aslında Go beni biraz hayal kırıklığına uğrattı ama bu konuya fuar yazım da değineceğim. Onu da en kısa süre de ekleyeceğim.

         Arka kapak tanıtımı aslında her şeyi anlatsana da kısaca konudan bahsedeyim. Kökenlerimizin - Koll ve Finn hariç, onlar tabutta -_- - geçmişini okuyoruz bu kitap da. İlk New Orleans'a geldikleri zamanı ve ondan yıllar sonrasını. 9 yıldır kaldıkları şehir de artık kendilerinin de hakları olmaları gerektiğini savunuyorlar ki haklılar. Yani hadi ama bende dünyanın korktuğu Köken Vampir olsam söz hakkı isterdim. :D Üçlümüz bu konuya el atıyorlar ve olaylar başlıyor.




Şans eseri verilen posterden Klaus'un çıkması nasıl da bir şanstır böyle! Yirim yir *.*



             İlk önce kitaba böyle delicesine beklentilerle başlamayın. Yoksa benim gibi hayal kırıklığına uğrarsınız. Eğer kitaba düşük beklentiyle başlarsanız, eminim hayal kırıklığı olmadan okuyup, bitirip, bayılacaksınız!
         Bir kere şu var; Tarihi bir dönem de geçiyor ve tarihi dönem kitaplarının dili azcık daha ağır olur. Yani ağırdan kastım belli bir havası olurdu ama ben bu kitap da onu alamadım. Betimleme çok azdı. Ama sakin olun! Hey bu kitap da Kökenler var, asla en kötü duruma düşmez. Julie yazsa bile. -.- Ehem evet, fazla sevmem kendisini de...

          Klaus'un aşık olunca nasıl bir mükemmel olduğunu dizileri izleyen herkes bilir. Ve evet bu kitap da Klaus'un o aşık hallerini okuyoruz. Tutkulu, korumacı ve kendinden beklenmeyecek derecede centilmen. <3 Bunlar gözümden kalpler fışkırması için yeterli sebepler. :D  Kitap olaylı başlayıp, sakin devam edip, çıtayı fazla yükseltiyor sonlara doğru. Öyle ki, ikinci kitap çıksın diye çatlıyorum, çünkü bir devir kapanıyor bir devir açılıyor. Vivianne, Kurtlar ve Cadılar arasında anlaşma sağlayacak kişi. Tabii Klaus izin verirse! Okuyun görün bence Klaus gene ne işler açacak başlarına. Ayrıca Rebekah'ı bolcana okumak çok güzeldi ki ben Rebekah hayranıyım. Gene sevdim, gene bayıldımm... Elijiah, her zaman ki centilmenliğin de... Ya bir adam nasıl bu kadar yenilesi olabilir ki? Genler de var bunların arkadaş! :D


         Okuduğum yorumlar da fazla bu konuya giren olmamış ya da fark etmemişlerdir bilemiyorum ama ben dikkat ettim ve değineceğim. Vivianne bana birazcık Caroline'ı hatırlattı. Davranışları falan... Bilemiyorum Julie'nin amacı neydi acaba ama birazcık sinirlendim ben.Zaten büyük bir Klaroline hayranıyım ben. Neyse ben bu konuya girersem baya sayarım, susuyorum. Eğer bu ayrıntıyı fark eden varsa yazsın lütfen, sadece bana mı öyle geldi diye merak ediyorum.


           Her bölüm de farklı Kökenlerimizden bölümleri okuduğumuz kısmı da çok sevdim. Genel anlam da kitap bu şekilde devam etti. Fazlasıyla akıcıydı, bir oturuşta okunacaklar arasında olan bir kitap'dı. Ha benim gibi hastalığın pençesine tutul duysanız, bir kaç güne de yayılabilir bu süre.

        Şiddetle tavsiye ediyorum aslında. Eksikleri vardı ama ortada bir Köken ailesi var. Onlar için değer. :D Ve zaten dediğim gibi akıcı yani seversiniz. Ben belki diziyi izlediğim için böyle oldu. Dizi sanki daha ayrıntılıydı. Genelde tam tersi olur ya ondan belki biracık yadırgamışımdır. Yorumuma burada son veriyorum ve TO'nun biriktirdiğim bölümlerine dönmek istiyorum. Aslında sezon bitimine kadar bekleyecektim ama... Bilemiyorum belki beklerim. Toptan bir Klaus seyretmek çok hoş oluyor çünkü.


Bol kitaplı günler dilerim hepinize!



***


" Balo dansını sevdiğiniz kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi."
" Benim de gelmezdi."

*

" Aile bir nimettir," dedi dalgın dalgın, " ama nimet çok farklı şekiller de ortaya çıkabilir."

*

" Bir keresinde uzun bir süre hasta yattım. Uyanıp hayatın bensiz devam ettiğini gördüğüm de deli olmuştum."

*

" Seninle tanıştığımdan beri, yalnızca ölümsüzlük istemiyorum. Onu seninle paylaşmak istiyorum."

***

                                       Dark Waves - I Don't Wanna Be In Love

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder