5 Kasım 2015 Perşembe

Kurucunun kızı - Amy Angel - Alıntılar + Playist

02:59, BY Rabia Yentür -





                 


                                                              Kitap Tanıtım

               Dehşet verici bir nükleer savaş sonrası Amerika Birleşik Devletleri büyük ölçüde yok edilmiş sadece küçük bir grup hayatta kalmıştı. Geriye kalanları kimin yöneteceği konusunda Lattimer'lar ve Westfall'lar arasında çıkan savaşı Westfall ailesi kaybetmişti. Ve beş yıl sonra barış ve kontrol, her yıl yapılan bir törenle, kaybeden tarafın kızları ile kazanan tarafın erkeklerinin evlendirilmesiyle sağlanmaktaydı.      
          ,
                Bu yıl benim sıram gelmişti.

        Benim adım Ivy Westfall ve görevim basitti: Başkanın oğlunu, müstakbel kocamı öldürmek ve Westfall ailesinin gücü geri kazanmasını sağlamaktı.

     Ama görünen o ki, Bishop Lattimer ya çok yetenekli bir oyuncu ya da ailemin iddia ettiği gibi kalpsiz, zalim bir çocuk değildi. Hatta beni bu dünyada anlayan tek kişi bile olabilir. Ama kaderimden kaçmama imkan yok. Ben Westfall mirasını geri alacak kişiyim.

            Çünkü Bishop ölmeli. Ve onu öldüren kişi ben olmalıyım...



                         
                             Kitap adı: Kurucunun kızı                         
                             Kitap yazarı: Amy Angel                         
                            Yayın evi: Yabancı 

                         
                            Çeviri: Merve Özcan                         
                            Sayfa sayısı: 270                         
                            Liste fiyatı: 23Tl                       
                            Kitaba puanım: 5




             
                                Kitap yorumum


               Kurucunun kızı benim okuduğum ilk ciltli roman. Elimde bir sürü ciltli roman olmasına karşın, ilk defa elim birisine gitti ve okudum. Neden daha önce okumadım bilmiyorum ama artık elimdeki ciltlilere daha bir özen göstereceğim.

           Ivy 16 yaşında ki her genç kız gibi insan soyunun devamı için için evlenmek zorundadır. Her yıl yapılan evlilik töreninde bu yıl onunda ismi yazılmıştır. Diğer kızlardan farklı olarak onun evleneceği kişi önceden bilinmektedir. Kurucunun kızı, Başkanın oğlu ile evlenecektir. Aslında ablasının olan bu görev, Bishop'un istemesi üzerine Ivy'e geçmiştir. Merak etmeyin spoi değil zaten kitabın başlarında görüyoruz bunu. Ama bu evliliği altında asıl yatan gerçeği sadece üç kişi bilmektedir. Westfall ailesi. Ivy'nin görevi çocuklar doğurup, kocasını mutlu etmek değil, Bishop'un hayatını çalmaktır.

       Kitabı alırken birazcık tereddüt etmiştim. Beğenene çok fazlaydı ama beğenmeyen bir kısımda vardı ve o kısım da ciddi anlamda hiç beğenmemişti. Bu kitap genel de ya çok fazla beğenilmiş ya da hiç beğenilmemiş. Ortası olmayan bir kurgu. Uzun bir sürede kitaplığımda beklemişti. Kitabı okuduktan sonra ' Ya neden bekletmişim ben bunu bu kadar!' da dedim ' Ay iyi ki de bekletmişim be!' de dedim. Kitap zaten çok kısa. Bir oturuşta, kitaba kendinizi verirseniz bir kaç saate biter. Ama yazar öyle bir kurgulamış ki dolu doluydu ayrıca. Çok güzeldi ya uzun süredir bir kitaptan bu denli zevk almamıştım. Neyse ki ikinci kitabın çıkmasına bir kaç gün kala başlayıp bitirdim de, sinirden kafayı yemeyeceğim!
   
     O kadar harika bir kitaptı ki... Ya ciddi anlamda bayıldım! Ivy'i ayrı sevdim, çok güçlü bir karakter. Babası ve ablasının gölgesinde yaşamış olsa da o gücünü yazar hissettirmişti. Ivy ne kadar sevdiysem ablasını da aynı derecede sevmedim!

                  Dikkat burası spoi! 

           
        Ya bir insan nasıl bu kadar sinir bozucu olabiliyor? Ay kitabı okurken, kafayı yedim onun yüzünden! İyilik meleği görünümlü şeytan! O kadar diyorum size. Ben hemen çözdüm ama onu. Gerçi çözülmeyecek bir yapısı da yoktu ya neyse... Belliydi aslında her şey bizim kızın salaklığı biraz. Neyse kısaca o kız beni dellendirdi! 
                        Spoi bu kadar


            Ahh Bishop... Ya o kadar mükemmel ötesi bir karakterdi ki... Niye bana bir Bishop yok be dedim. Bad boy değil, nazik, düşünceli, tatlı... Ya öylesine bir harika yani.
        Yazarın dünyası çok başarılıydı. Savaş sonucu insanlığın büyük bir kısmı yok oluyor ve kalanlar kendilerine bir dünya kuruyor. Etrafı çitlerle çevirili bir dünya. İnsanlar yataklarında güvenli, karınları tok olduğu için merak etseler de çitin dışına hiç çıkmamışlar. Dışarıda bambaşka bir dünya var. Çitlerin gerisine dışarıdan hiç bir şey giremez. İçeriden isteyenler çıkabilir ancak kimse kalkışmamış şimdiye kadar. 
     İnsanların soyunun devam etmesi için kızların ve oğlanların erken yaşta evlenmesi gerek. Kızların çalışması istenmiyor ancak isteyenler olursa çalışabiliyor. Ivy sevme sebebim özellikle buydu. Kızların küçümsenmesini istemiyordu ve bunu dile getirebiliyordu. Birazcık yazarın dünyasını Türkiye'ye benzettim bilemiyorum. Okurken belki ne demek istediğimi sizde görürsünüz. 
    Ayrıca kapağı çok hoş kitabın. Ciltli kapakları arada elime alıp sevme gibi huyum vardır zaten :D Evet şimdi bunu unutuyoruz...    

       
   
                           
   



       





















İçi dışı çok, çok güzel... Alın okuyun bence kaçırmayın bu kitabı. Tüyap'a 2 gün kaldı. İlk gün sırf Devrimin Kızı için gideceğim. Ayrıca Tüyap sonrası alışverişi yazmak için sabırsızlanıyorum da... Umarım bol kitaplı bir Tüyap geçirirsiniz, gidebilenler olarak. Gidemeyenler de hiç üzülmesin umarım onlar da bu ortamı bir gün tadacak. 

Bol kitaplı günler dilerim! 




Alıntılar





Kaderin önceden çizilmişse, pamuklarla sarmalanmanın pek bir yararı olmazdı.


***


Bana kırk yılda bir bulunan Barbie bebeklerini hatırlatıyordu; Mükemmeliyet için plastikleşmişti.


***


" Çünkü herkesin güvenecek birine ihtiyacı vardır." Dedi Bishop. " Öbür türlü hayat çok yalnız olurdu. Ve bende sana güveniyorum."

***


" Evet," dedi, sesi alçaktı. " Bir şeyler hissediyorum." Yeşil gözleri alev alevdi. Bu şimdiye dek onda gördüğüm en şiddetli duyguydu ve yeterince derin nefes almakta zorlanıyordum, ciğerlerim gerilim yüzünden sıkışmıştı. " Sorun da bu Ivy, senin de onları hissetmeni istiyorum."


 ( Benim best alıntım dır kendisi *-* )



Playist


                                  When Marnie Was There | Fine On The Outside




***

                                            Hailee Steinfeld - Love Myself




***

                                      BIRDY + RHODES - Let It All Go [Official]


3 yorum:

  1. Kurucunun Kızı'nı beğenmeyene denk gelmedim :) Bakalım Devrimin Kızı nasıl çıkacak?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Denk geldim bir kaç kere ama genelde çoğu kişi beğenmişti. Bakalım aldım ama daha okuyamadım merakla bekliyorum bende. :)

      Sil

5 Kasım 2015 Perşembe

Kurucunun kızı - Amy Angel - Alıntılar + Playist






                 


                                                              Kitap Tanıtım

               Dehşet verici bir nükleer savaş sonrası Amerika Birleşik Devletleri büyük ölçüde yok edilmiş sadece küçük bir grup hayatta kalmıştı. Geriye kalanları kimin yöneteceği konusunda Lattimer'lar ve Westfall'lar arasında çıkan savaşı Westfall ailesi kaybetmişti. Ve beş yıl sonra barış ve kontrol, her yıl yapılan bir törenle, kaybeden tarafın kızları ile kazanan tarafın erkeklerinin evlendirilmesiyle sağlanmaktaydı.      
          ,
                Bu yıl benim sıram gelmişti.

        Benim adım Ivy Westfall ve görevim basitti: Başkanın oğlunu, müstakbel kocamı öldürmek ve Westfall ailesinin gücü geri kazanmasını sağlamaktı.

     Ama görünen o ki, Bishop Lattimer ya çok yetenekli bir oyuncu ya da ailemin iddia ettiği gibi kalpsiz, zalim bir çocuk değildi. Hatta beni bu dünyada anlayan tek kişi bile olabilir. Ama kaderimden kaçmama imkan yok. Ben Westfall mirasını geri alacak kişiyim.

            Çünkü Bishop ölmeli. Ve onu öldüren kişi ben olmalıyım...



                         
                             Kitap adı: Kurucunun kızı                         
                             Kitap yazarı: Amy Angel                         
                            Yayın evi: Yabancı 

                         
                            Çeviri: Merve Özcan                         
                            Sayfa sayısı: 270                         
                            Liste fiyatı: 23Tl                       
                            Kitaba puanım: 5




             
                                Kitap yorumum


               Kurucunun kızı benim okuduğum ilk ciltli roman. Elimde bir sürü ciltli roman olmasına karşın, ilk defa elim birisine gitti ve okudum. Neden daha önce okumadım bilmiyorum ama artık elimdeki ciltlilere daha bir özen göstereceğim.

           Ivy 16 yaşında ki her genç kız gibi insan soyunun devamı için için evlenmek zorundadır. Her yıl yapılan evlilik töreninde bu yıl onunda ismi yazılmıştır. Diğer kızlardan farklı olarak onun evleneceği kişi önceden bilinmektedir. Kurucunun kızı, Başkanın oğlu ile evlenecektir. Aslında ablasının olan bu görev, Bishop'un istemesi üzerine Ivy'e geçmiştir. Merak etmeyin spoi değil zaten kitabın başlarında görüyoruz bunu. Ama bu evliliği altında asıl yatan gerçeği sadece üç kişi bilmektedir. Westfall ailesi. Ivy'nin görevi çocuklar doğurup, kocasını mutlu etmek değil, Bishop'un hayatını çalmaktır.

       Kitabı alırken birazcık tereddüt etmiştim. Beğenene çok fazlaydı ama beğenmeyen bir kısımda vardı ve o kısım da ciddi anlamda hiç beğenmemişti. Bu kitap genel de ya çok fazla beğenilmiş ya da hiç beğenilmemiş. Ortası olmayan bir kurgu. Uzun bir sürede kitaplığımda beklemişti. Kitabı okuduktan sonra ' Ya neden bekletmişim ben bunu bu kadar!' da dedim ' Ay iyi ki de bekletmişim be!' de dedim. Kitap zaten çok kısa. Bir oturuşta, kitaba kendinizi verirseniz bir kaç saate biter. Ama yazar öyle bir kurgulamış ki dolu doluydu ayrıca. Çok güzeldi ya uzun süredir bir kitaptan bu denli zevk almamıştım. Neyse ki ikinci kitabın çıkmasına bir kaç gün kala başlayıp bitirdim de, sinirden kafayı yemeyeceğim!
   
     O kadar harika bir kitaptı ki... Ya ciddi anlamda bayıldım! Ivy'i ayrı sevdim, çok güçlü bir karakter. Babası ve ablasının gölgesinde yaşamış olsa da o gücünü yazar hissettirmişti. Ivy ne kadar sevdiysem ablasını da aynı derecede sevmedim!

                  Dikkat burası spoi! 

           
        Ya bir insan nasıl bu kadar sinir bozucu olabiliyor? Ay kitabı okurken, kafayı yedim onun yüzünden! İyilik meleği görünümlü şeytan! O kadar diyorum size. Ben hemen çözdüm ama onu. Gerçi çözülmeyecek bir yapısı da yoktu ya neyse... Belliydi aslında her şey bizim kızın salaklığı biraz. Neyse kısaca o kız beni dellendirdi! 
                        Spoi bu kadar


            Ahh Bishop... Ya o kadar mükemmel ötesi bir karakterdi ki... Niye bana bir Bishop yok be dedim. Bad boy değil, nazik, düşünceli, tatlı... Ya öylesine bir harika yani.
        Yazarın dünyası çok başarılıydı. Savaş sonucu insanlığın büyük bir kısmı yok oluyor ve kalanlar kendilerine bir dünya kuruyor. Etrafı çitlerle çevirili bir dünya. İnsanlar yataklarında güvenli, karınları tok olduğu için merak etseler de çitin dışına hiç çıkmamışlar. Dışarıda bambaşka bir dünya var. Çitlerin gerisine dışarıdan hiç bir şey giremez. İçeriden isteyenler çıkabilir ancak kimse kalkışmamış şimdiye kadar. 
     İnsanların soyunun devam etmesi için kızların ve oğlanların erken yaşta evlenmesi gerek. Kızların çalışması istenmiyor ancak isteyenler olursa çalışabiliyor. Ivy sevme sebebim özellikle buydu. Kızların küçümsenmesini istemiyordu ve bunu dile getirebiliyordu. Birazcık yazarın dünyasını Türkiye'ye benzettim bilemiyorum. Okurken belki ne demek istediğimi sizde görürsünüz. 
    Ayrıca kapağı çok hoş kitabın. Ciltli kapakları arada elime alıp sevme gibi huyum vardır zaten :D Evet şimdi bunu unutuyoruz...    

       
   
                           
   



       





















İçi dışı çok, çok güzel... Alın okuyun bence kaçırmayın bu kitabı. Tüyap'a 2 gün kaldı. İlk gün sırf Devrimin Kızı için gideceğim. Ayrıca Tüyap sonrası alışverişi yazmak için sabırsızlanıyorum da... Umarım bol kitaplı bir Tüyap geçirirsiniz, gidebilenler olarak. Gidemeyenler de hiç üzülmesin umarım onlar da bu ortamı bir gün tadacak. 

Bol kitaplı günler dilerim! 




Alıntılar





Kaderin önceden çizilmişse, pamuklarla sarmalanmanın pek bir yararı olmazdı.


***


Bana kırk yılda bir bulunan Barbie bebeklerini hatırlatıyordu; Mükemmeliyet için plastikleşmişti.


***


" Çünkü herkesin güvenecek birine ihtiyacı vardır." Dedi Bishop. " Öbür türlü hayat çok yalnız olurdu. Ve bende sana güveniyorum."

***


" Evet," dedi, sesi alçaktı. " Bir şeyler hissediyorum." Yeşil gözleri alev alevdi. Bu şimdiye dek onda gördüğüm en şiddetli duyguydu ve yeterince derin nefes almakta zorlanıyordum, ciğerlerim gerilim yüzünden sıkışmıştı. " Sorun da bu Ivy, senin de onları hissetmeni istiyorum."


 ( Benim best alıntım dır kendisi *-* )



Playist


                                  When Marnie Was There | Fine On The Outside




***

                                            Hailee Steinfeld - Love Myself




***

                                      BIRDY + RHODES - Let It All Go [Official]


3 yorum:

  1. Kurucunun Kızı'nı beğenmeyene denk gelmedim :) Bakalım Devrimin Kızı nasıl çıkacak?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Denk geldim bir kaç kere ama genelde çoğu kişi beğenmişti. Bakalım aldım ama daha okuyamadım merakla bekliyorum bende. :)

      Sil