24 Ekim 2015 Cumartesi

Öngörü serisi - Kaçınılmaz - Amy A Bartol + Alıntı

07:49, BY Rabia Yentür -




                                                             



                kitap tanıtım


          Evie Claremont üniversiteye başladığında, gördüğü kabusların biteceğini ummuştu. Ama bitmemişlerdi...

         En garip durumlar da bile mantıklı bir açıklama bulmaya çalışan Evie'nin hayatında, ikinci sınıf öğrencisi Reed Wellington'la tanıştıktan sonra akla mantığa sığmayacak şeyler olmaya başlamıştı. Reed'e karşı hissettiği anlamsız çekim de işleri iyice karıştırıyordu. Çünkü Reed, Evie'ye hayatta başına gelebilecek en korkunç şeymiş gibi davranıyordu. Yine de be zaman ihtiyacı olsa, hayatını kurtarmak için Reed oradaydı...
 
      Reed'in sakladığı sır neydi? Evie'nin şüpheleri doğru muydu? Peki, rüyalarında gördüğü o karanlık gelecek kaçınılmaz mıydı? 


   

   
                                     Kitap adı: Kaçınılmaz ( Öngörü serisi 1)                                   
                                     Kitap yazarı: Amy A. Bartol
                                   
                                     Çeviri: Merve Özcan                                   
                                      Yayın evi: Yabancı yayınları                                   
                                       Sayfa sayısı: 430                                   
                                       Liste fiyatı: 23 Tl                                   
                                     Kitaba puanım: 4,5
         

                    Kitap yorumum


          Hepinize merhaba; Dün bitirip yorum yapmaya sabırsızlandığım bir kitabı bekletmeden yazayım dedim. Bir şeyi fark ettim; Melek - şeytan konulu kitapları çok sevmeme rağmen kütüphanem de fazla yok. Neden bilmiyorum ama en yakın zaman da çözüm getirmek istedim ve hazır Okuoku'da 9.90 indirimi varken alayım dedim. ( Sanırım 2 ay önceydi bu indirim baya Yabancı'dan kitap almıştım.) Keşke biraz daha erken başlasaydım diye düşünüyorum şuan.

        Kitabın kapağından da anlayacağınız gibi seri Melek ya da şeytanlarla alakalı. Kapağı görür görmez hah kesin bu deyip, sepete atmıştım. Neden inceleme gereği duymadığım sormayın bende bilmiyorum :D Ama serinin kapakları cidden çok hoş. Kütüphane de duruşlarına bayılacaksınız bence.
     Evie, 17 yaşın da üniversite hayalleri kuran, Jimm dayısı ile yaşayan sıradan bir genç kız. Evinden bir kaç saat uzaklıkta ki, okuluna geliyor ve daha ilk gününden kendine bir düşman edinmiş gibi görünüyor. Nedenini kendisi de bilmiyor. Reed, kızımızın okuldan gitmesi için elinden geleni yaparken, nedenini bilememek aşırı sinir bozucuydu. Tabii bu kahramanımız olmayacağı anlamına gelmiyor, yazarımız kalp sağlığı açısından zararlı bir erkek karakter yaratmış <3 :D
   Klasik bir melek kitabı gibi görünen ama aslında çok değişik bir hayal gücü ile ortaya çıkmış kitabımız. ( Aslında bunu yazıp yazmamak konusun da düşündüm biraz. Ben Hush Hush serisi daha okumadım ve en umarım en yakın zaman da başlarım. Gördüğüm kadarıyla, yazar Hush Hush hayranıymış ve bu kitap da o seri ile biraz benzerlik taşıyormuş. Gerçekliğini bilemiyorum ve yorum da yapamıyorum bu konuda. O yüzden ben beğendim bu seriyi şuanlık. Ama o zaman da fikrimin değişeceğini pek sanmıyorum gene de o seriyi alıp okuduğum da bir yorum girerim ikisi ile alakalı.)

     Evie babasını hiç tanımamış, annesi doğumundan kısa bir süre sonra ölmüş ve o sıralar 20 yaşında olan Jimm dayısı tarafından büyütülmüş. Söylemem gerek ki Jimm dayıyı fazla sevdim. Gördüğü kabuslar yüzünden, evden kaçmak istediği için evinden uzakta bir okulu tercih ediyor. Ama kabusları burada da peşini bırakmadığı gibi daha gerçek kabuslar da peşine takılıyor.
  Burada öyle tanrının bebekleri ( çarpılmak istemiyorum ama terim bulamadım :/ ) sakin, sessiz melekler yok. Tam aksine aşırı seksi, en kötüsünün bile yenilesi olan melekler var. Reed'de bunlardan biri. İlk başlar da kızımıza kötü davransa da aralarında bir çekim var ve buna karşı koymak... İmkansız be :D Ben bile karşı koyamadım ki zaten Reed'e karşı koymak kimin haddine?? :D

     Ama işlerin kızıştığı noktalar var. Kızımızın bir ruh eşi var ve bu Reed değil. Meleklerin hepsi öyle cici bici yaratıklar değil.

   Beni rahatsız eden bir kaç nokta oldu kitap da ama. Mesela kızımız çabuk kabullendi be. Yani tamam şüpheleniyordu zaten ama ben biraz şaşırma belirtisi görmek isterdim. Ama bunu eksilere katmak istemiyorum ve kızımızın doğası gereği fazla şaşırmadığını düşünmek istiyorum. Evie ciddi anla da güçlü bir karakterdi. Korkusuzdu da bence. Sevdiği insanları korumak için kendini gözden çıkarmaya yatkın bir karakter çünkü.
   Diğer nokta da çeviri de olan hatalar...Basım hatası vardı bir de. Eksik kelimeler falan. İlk sayfalar da sıkıldım ama sonra sardı beni. Yarım puanı çeviriden kırdım.

      Ve kesinlikle şok olduğum fazla olay oldu. Yazar bazı yerler de bizi ters köşe yaptı diyebilirim. Ben şimdi ikinci kitaba doğru yöneliyorum. Kitapların ayraçları da fazla mükemmel bu arada *-* 



              Umarım 3. kitap için fazla bekleyemeyiz. Bol kitaplı günler diliyorum!


   


            Alıntılar


                                                 " Seni yok etmeyi istedim...
                                                  Seni kollarıma almayı ve sevmeyi istedim.
                                                  Seni paramparça etmeyi istedim.
                                                  Sana zarar verecek her şeyi ezmek istedim."


                                             " Ve bu elması sen buldun?" 
                                               " Öylece orada duruyordu?"
                               
                        " Öyle... Bana seni hatırlatıyor...  O da senin gibi gizli bir ateşle dolu.
"


                   " Ama kanatlarını seviyorum," dedi, onları tekrar okşarken sevimlice gülümsedi. 
            Yemin ederim, bunu yapmaya devam ederse kedi gibi mırlayacağım. Şimdi bunu düşünme, sadece odaklan!

              " Beni canlandıran bir ışık... Tutmayı arzuladığım bir el..."


            " Ya melezler?" diye fısıldadım. Ve o konuşurken gülümsedim. " Ah, özellikle melezler... Melezlere çok düşkünümdür."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

24 Ekim 2015 Cumartesi

Öngörü serisi - Kaçınılmaz - Amy A Bartol + Alıntı





                                                             



                kitap tanıtım


          Evie Claremont üniversiteye başladığında, gördüğü kabusların biteceğini ummuştu. Ama bitmemişlerdi...

         En garip durumlar da bile mantıklı bir açıklama bulmaya çalışan Evie'nin hayatında, ikinci sınıf öğrencisi Reed Wellington'la tanıştıktan sonra akla mantığa sığmayacak şeyler olmaya başlamıştı. Reed'e karşı hissettiği anlamsız çekim de işleri iyice karıştırıyordu. Çünkü Reed, Evie'ye hayatta başına gelebilecek en korkunç şeymiş gibi davranıyordu. Yine de be zaman ihtiyacı olsa, hayatını kurtarmak için Reed oradaydı...
 
      Reed'in sakladığı sır neydi? Evie'nin şüpheleri doğru muydu? Peki, rüyalarında gördüğü o karanlık gelecek kaçınılmaz mıydı? 


   

   
                                     Kitap adı: Kaçınılmaz ( Öngörü serisi 1)                                   
                                     Kitap yazarı: Amy A. Bartol
                                   
                                     Çeviri: Merve Özcan                                   
                                      Yayın evi: Yabancı yayınları                                   
                                       Sayfa sayısı: 430                                   
                                       Liste fiyatı: 23 Tl                                   
                                     Kitaba puanım: 4,5
         

                    Kitap yorumum


          Hepinize merhaba; Dün bitirip yorum yapmaya sabırsızlandığım bir kitabı bekletmeden yazayım dedim. Bir şeyi fark ettim; Melek - şeytan konulu kitapları çok sevmeme rağmen kütüphanem de fazla yok. Neden bilmiyorum ama en yakın zaman da çözüm getirmek istedim ve hazır Okuoku'da 9.90 indirimi varken alayım dedim. ( Sanırım 2 ay önceydi bu indirim baya Yabancı'dan kitap almıştım.) Keşke biraz daha erken başlasaydım diye düşünüyorum şuan.

        Kitabın kapağından da anlayacağınız gibi seri Melek ya da şeytanlarla alakalı. Kapağı görür görmez hah kesin bu deyip, sepete atmıştım. Neden inceleme gereği duymadığım sormayın bende bilmiyorum :D Ama serinin kapakları cidden çok hoş. Kütüphane de duruşlarına bayılacaksınız bence.
     Evie, 17 yaşın da üniversite hayalleri kuran, Jimm dayısı ile yaşayan sıradan bir genç kız. Evinden bir kaç saat uzaklıkta ki, okuluna geliyor ve daha ilk gününden kendine bir düşman edinmiş gibi görünüyor. Nedenini kendisi de bilmiyor. Reed, kızımızın okuldan gitmesi için elinden geleni yaparken, nedenini bilememek aşırı sinir bozucuydu. Tabii bu kahramanımız olmayacağı anlamına gelmiyor, yazarımız kalp sağlığı açısından zararlı bir erkek karakter yaratmış <3 :D
   Klasik bir melek kitabı gibi görünen ama aslında çok değişik bir hayal gücü ile ortaya çıkmış kitabımız. ( Aslında bunu yazıp yazmamak konusun da düşündüm biraz. Ben Hush Hush serisi daha okumadım ve en umarım en yakın zaman da başlarım. Gördüğüm kadarıyla, yazar Hush Hush hayranıymış ve bu kitap da o seri ile biraz benzerlik taşıyormuş. Gerçekliğini bilemiyorum ve yorum da yapamıyorum bu konuda. O yüzden ben beğendim bu seriyi şuanlık. Ama o zaman da fikrimin değişeceğini pek sanmıyorum gene de o seriyi alıp okuduğum da bir yorum girerim ikisi ile alakalı.)

     Evie babasını hiç tanımamış, annesi doğumundan kısa bir süre sonra ölmüş ve o sıralar 20 yaşında olan Jimm dayısı tarafından büyütülmüş. Söylemem gerek ki Jimm dayıyı fazla sevdim. Gördüğü kabuslar yüzünden, evden kaçmak istediği için evinden uzakta bir okulu tercih ediyor. Ama kabusları burada da peşini bırakmadığı gibi daha gerçek kabuslar da peşine takılıyor.
  Burada öyle tanrının bebekleri ( çarpılmak istemiyorum ama terim bulamadım :/ ) sakin, sessiz melekler yok. Tam aksine aşırı seksi, en kötüsünün bile yenilesi olan melekler var. Reed'de bunlardan biri. İlk başlar da kızımıza kötü davransa da aralarında bir çekim var ve buna karşı koymak... İmkansız be :D Ben bile karşı koyamadım ki zaten Reed'e karşı koymak kimin haddine?? :D

     Ama işlerin kızıştığı noktalar var. Kızımızın bir ruh eşi var ve bu Reed değil. Meleklerin hepsi öyle cici bici yaratıklar değil.

   Beni rahatsız eden bir kaç nokta oldu kitap da ama. Mesela kızımız çabuk kabullendi be. Yani tamam şüpheleniyordu zaten ama ben biraz şaşırma belirtisi görmek isterdim. Ama bunu eksilere katmak istemiyorum ve kızımızın doğası gereği fazla şaşırmadığını düşünmek istiyorum. Evie ciddi anla da güçlü bir karakterdi. Korkusuzdu da bence. Sevdiği insanları korumak için kendini gözden çıkarmaya yatkın bir karakter çünkü.
   Diğer nokta da çeviri de olan hatalar...Basım hatası vardı bir de. Eksik kelimeler falan. İlk sayfalar da sıkıldım ama sonra sardı beni. Yarım puanı çeviriden kırdım.

      Ve kesinlikle şok olduğum fazla olay oldu. Yazar bazı yerler de bizi ters köşe yaptı diyebilirim. Ben şimdi ikinci kitaba doğru yöneliyorum. Kitapların ayraçları da fazla mükemmel bu arada *-* 



              Umarım 3. kitap için fazla bekleyemeyiz. Bol kitaplı günler diliyorum!


   


            Alıntılar


                                                 " Seni yok etmeyi istedim...
                                                  Seni kollarıma almayı ve sevmeyi istedim.
                                                  Seni paramparça etmeyi istedim.
                                                  Sana zarar verecek her şeyi ezmek istedim."


                                             " Ve bu elması sen buldun?" 
                                               " Öylece orada duruyordu?"
                               
                        " Öyle... Bana seni hatırlatıyor...  O da senin gibi gizli bir ateşle dolu.
"


                   " Ama kanatlarını seviyorum," dedi, onları tekrar okşarken sevimlice gülümsedi. 
            Yemin ederim, bunu yapmaya devam ederse kedi gibi mırlayacağım. Şimdi bunu düşünme, sadece odaklan!

              " Beni canlandıran bir ışık... Tutmayı arzuladığım bir el..."


            " Ya melezler?" diye fısıldadım. Ve o konuşurken gülümsedim. " Ah, özellikle melezler... Melezlere çok düşkünümdür."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder