16 Ekim 2015 Cuma

Kurt Ruleti - Alev Eleyan - Kitap yorumu - Alıntılar + Playist

11:07, BY Rabia Yentür -



            Kitap Tanıtım


           Sıra dışı bir kadın, aşkı unutmuş bir adam, duygusal çalkantılar içerisinde çılgın bir İtalyan. 


           Eylül, nam-ı diğer dişi kurt. Hayatı mücadelelerle dolu, olağanüstü zeki, güzel, güçlü ve sıra dışı bir kadın. Hayatında hiçbir zayıflığa yer yok sanıyordu. Aşk dışında. İlk aşk, tek aşk ve mutlak aşk. Yıllar sonra ilk aşkıyla karşılaştığı zaman, her şeyin karşısın da güçlü durabildiği gibi onun da karşısın da güçlü durabilecek miydi? Bir kumara benzettiği bu duygusal çatışmada kazanan mı olacak, yoksa kaybeden mi? Ve onunla yeniden karşılaştığında duygularına hükmü ne kadar geçebilecekti?

        Boran aşktan da, insanlara olan inancından da çoktan vazgeçmiş, buz kütlesi bir adam. Dişi kurdun vazgeçemediği saplantısı, kardeşinin baş belası. Hayatından memnundu, Eylül'ü tanıyıncaya kadar. Bir anda kendini boğazına kadar aşkın içine batmış bulacaktı. Bu kural dışı kadını baştan çıkarabilmeyi becerebilecek miydi? 

        Ve... Eylül'ün diğer yarısı, baş ağrısı, dünyada her şeyden çok değer verdiği ikinci adam. Giorgio Da Montagna. Sevimli, çılgın, yakışıklı bir İtalyan mafyası! Boran ve Eylül karşılıklı kurt ruleti oynarken, kendisinin tek başına oynadığı kumarda kazancı ne olacaktı? 


         Kitap yorumum

                               
Kitap adı: Kurt Ruleti
                                              Yazar: Alev Eleyan
                                              Yayın evi: Parola yayınları
                                              Sayfa sayısı: 287
                                              Etiket Fiyatı: 16 TL
                                              Kitaba puanım: 5


                               


       Harika bir kitap ile karşınızdayım... Kurt Ruleti şimdiye kadar okuduğum en iyi kitaplardan bence. Ciddi anlamda bayıldım, aşık oldum... Sevgili yazarımız ( kendisi pek bir tatlıdır)  Alev Eleyan'ın harika bir yazım dili var. Kelimeleri kullanışı, cümleleri kuruşu mükemmel. Arada ufak tefek hatalar görsem de, kitap öyle hoş ki pek umursamadım.

    Eylül, - Dişi kurt- süper bir zekaya sahip, çok başarılı, geçmişinde ki acılara rağmen kendi ayakları üstünde duran, güzel bir kadın. Bir kitapta en sevdiğim olaydır, kadınların güçlü duruşu, kendilerini ezdirmemesi, insanlara gerekli cevabı en uygun şekilde vermesi falan. Eylül bu anlam da çok tatmin yaşattı bana. Uzun zamandır böyle güçlü bir kadın karakterin olduğu kitap okumamıştım.  ( Tutkulu Aşk da ki Melisa'yı bu listeye koymuyorum oda ezik karakterleri düşünürsek ciddi anlamda güçlü karakterlerin arasına giriyor ama bana göre Eylül bunu bana fazlasıyla ve eksiksiz bir biçimde yansıttı.)
   Geçmişi yaralarla dolu bir kadına ne lazım?  Evet, sesinizi duyar gibiyim :D Şöyle en taşından bir erkek <3

   Burada sevgili Boran'ımız devreye giriyor işte. Bazıları buna klasikleşmiş, değişmesi gereken bir kalıp diyor ama ben aşırı derece de kadınını bulan erkeklerin uğrayan değişimlerine bayılırım. Onları böyle tam kıvama getirirler ya o kadın karakterler, değmeyin keyfime be :D
   Boran, aşırı kasıntı, kendini beğenmiş, soğuk ama bunları gölgede bırakacak bir karizmaya sahip bir adam. Hayatının dönüm noktası ise Eylül'ü gördüğü ilk an. - Aslında ilk an sayılmaz ama beyimiz kızı hatırlamadığı için biz ilk an diyelim -_- -  Tam anlamıyla kızımız adamın devrelerini yakıp, kendinden geçiriyor diyebiliriz. Ha tabii bir de bunların çekişmeleri var ki, kesinlikle hoşunuza gidecek türde. Alev abla ciddi anlamda espri kalemine sahip bir yazar.

     Yan karakterlerimiz ise Boran'ın kız kardeşi Merve - Ki ben normalde soğuk karakterleri fazla sevmem ama bu kız benim kalbimi çaldı-  Eylül'ün biriciği, en yakın dostu, kardeşi,  Giorgia, Gio, Giom'u...  Boran'ın tabiriyle; İtalyan makarnası, Geroge, Gregory, Sezar, İtalyan pezevengi - ayıp ayıp -_-  Benim tabirimle yakışıklı İtalyan mafyası sapığım *.*
   Ve Timur...  Timur hakkın da kitabı çıkacak mı çıkmayacak mı bir fikrim olmasa da - umarım çıkar, yazarım duy sesimi :D- ikinci kitabımızı umarım yakın zaman da raflarda göreceğiz.  - Bu kısım spoiye giriyor mu emin değilim ama eğer öyleyse affola *.* -

       Evet, İtalyan makarnamız Boran'a enişte gidecek :D Bence çok eğleneceğiz :D

    Bu kitapla sevdiğim bir diğer şey ise kitabın kısalığı. Hep derler uzun olsun, doymak istiyoruz, isterse 1000 sayfa olsun falan... Ben katılmıyorum. Bir kitap tadında bitmeli, uzamamalı fazla. Kurt ruleti her şeyi ile tadında biten bir kitaptı. Ne eksik ne fazla. Umarım ikinci kitapta da bunu yaşarız ve yazarımızın daha bir çok kitabını raflarda görürüz.

   Bitirmeden yazımı son söylemek istediğim, Alev Eleyan ciddi anlamda harika bir yazar. Kaleminin ustalığı bir çok Türk yazar taş çıkartabilir. Ben beğeneceğinizden eminim ve bu kitabı okumama vesile olan Tutkulu Aşk'ın yazarı Özge Gül'e sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Uzun zamandır bir kitap böyle dikkatimi çekip, içine hapsetmemişti beni.

    Biraz uzun oldu ama bence Kurt Ruleti bundan çok daha fazlasını hak ediyor. Ama ben azcık daha konuşursam artık dayanamayıp kitabı anlatabilirim o yüzden susuyorum *.* :D



      Okuduğunuz için teşekkür ederim ve bol kitaplı günler dilerim.



                          Kitaptan alıntılar


              " Ya çık git zihnimden ya da benim ol, ittiğin göğsüm bugüne kadar hiç böyle acımamıştı! Canım yandı, içim üşüdü bu akşam. Merhametsizsin! Aşk dileniyorum senden.Bu ruhu fakire verecek küçücük bir ilginde mi yok!"

   
         Kimseye fark ettirmemek adına karanlık gölgelerden birine sığınmış genç kızın ışığı yanan penceresinin seyretmeye başlamıştı. Allah'ım ne olur bir kez onu göreyim, sonra giderim diyerek dua etti.


     " Umurunda olmaz tabii umurunda olmaz ama paspasla karşılıklı oturup ağlarsınız öyle mi?"


     Giorgia bir süre bekledikten sonra dalgın ve düşünceli bir şekil de " Onun incinmemesi için her şeyi yaparım ben... O kadar özel bir insan ki... Güçlü.. Akıllı... Zeki.. Güzel ve kural dışı... Ve çok fazla... Bu dünyada ki herkes için fazla..."



         




   











                                 Playist Listesi

         Sözlerine takılmayın kitabı okurken kulağım da çalan şarkılar bunlardı ve ben uyumlarından hoşlandığım için eklemek istedim *.*


 

Cathedrals - In the Dark (Unofficial Musicvideo)


            















Dark Waves - I Don't Wanna Be In Love (Audio Stream)




She's a Rainbow - Rolling Stones






Selena Gomez - Same Old Love (Audio)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

16 Ekim 2015 Cuma

Kurt Ruleti - Alev Eleyan - Kitap yorumu - Alıntılar + Playist




            Kitap Tanıtım


           Sıra dışı bir kadın, aşkı unutmuş bir adam, duygusal çalkantılar içerisinde çılgın bir İtalyan. 


           Eylül, nam-ı diğer dişi kurt. Hayatı mücadelelerle dolu, olağanüstü zeki, güzel, güçlü ve sıra dışı bir kadın. Hayatında hiçbir zayıflığa yer yok sanıyordu. Aşk dışında. İlk aşk, tek aşk ve mutlak aşk. Yıllar sonra ilk aşkıyla karşılaştığı zaman, her şeyin karşısın da güçlü durabildiği gibi onun da karşısın da güçlü durabilecek miydi? Bir kumara benzettiği bu duygusal çatışmada kazanan mı olacak, yoksa kaybeden mi? Ve onunla yeniden karşılaştığında duygularına hükmü ne kadar geçebilecekti?

        Boran aşktan da, insanlara olan inancından da çoktan vazgeçmiş, buz kütlesi bir adam. Dişi kurdun vazgeçemediği saplantısı, kardeşinin baş belası. Hayatından memnundu, Eylül'ü tanıyıncaya kadar. Bir anda kendini boğazına kadar aşkın içine batmış bulacaktı. Bu kural dışı kadını baştan çıkarabilmeyi becerebilecek miydi? 

        Ve... Eylül'ün diğer yarısı, baş ağrısı, dünyada her şeyden çok değer verdiği ikinci adam. Giorgio Da Montagna. Sevimli, çılgın, yakışıklı bir İtalyan mafyası! Boran ve Eylül karşılıklı kurt ruleti oynarken, kendisinin tek başına oynadığı kumarda kazancı ne olacaktı? 


         Kitap yorumum

                               
Kitap adı: Kurt Ruleti
                                              Yazar: Alev Eleyan
                                              Yayın evi: Parola yayınları
                                              Sayfa sayısı: 287
                                              Etiket Fiyatı: 16 TL
                                              Kitaba puanım: 5


                               


       Harika bir kitap ile karşınızdayım... Kurt Ruleti şimdiye kadar okuduğum en iyi kitaplardan bence. Ciddi anlamda bayıldım, aşık oldum... Sevgili yazarımız ( kendisi pek bir tatlıdır)  Alev Eleyan'ın harika bir yazım dili var. Kelimeleri kullanışı, cümleleri kuruşu mükemmel. Arada ufak tefek hatalar görsem de, kitap öyle hoş ki pek umursamadım.

    Eylül, - Dişi kurt- süper bir zekaya sahip, çok başarılı, geçmişinde ki acılara rağmen kendi ayakları üstünde duran, güzel bir kadın. Bir kitapta en sevdiğim olaydır, kadınların güçlü duruşu, kendilerini ezdirmemesi, insanlara gerekli cevabı en uygun şekilde vermesi falan. Eylül bu anlam da çok tatmin yaşattı bana. Uzun zamandır böyle güçlü bir kadın karakterin olduğu kitap okumamıştım.  ( Tutkulu Aşk da ki Melisa'yı bu listeye koymuyorum oda ezik karakterleri düşünürsek ciddi anlamda güçlü karakterlerin arasına giriyor ama bana göre Eylül bunu bana fazlasıyla ve eksiksiz bir biçimde yansıttı.)
   Geçmişi yaralarla dolu bir kadına ne lazım?  Evet, sesinizi duyar gibiyim :D Şöyle en taşından bir erkek <3

   Burada sevgili Boran'ımız devreye giriyor işte. Bazıları buna klasikleşmiş, değişmesi gereken bir kalıp diyor ama ben aşırı derece de kadınını bulan erkeklerin uğrayan değişimlerine bayılırım. Onları böyle tam kıvama getirirler ya o kadın karakterler, değmeyin keyfime be :D
   Boran, aşırı kasıntı, kendini beğenmiş, soğuk ama bunları gölgede bırakacak bir karizmaya sahip bir adam. Hayatının dönüm noktası ise Eylül'ü gördüğü ilk an. - Aslında ilk an sayılmaz ama beyimiz kızı hatırlamadığı için biz ilk an diyelim -_- -  Tam anlamıyla kızımız adamın devrelerini yakıp, kendinden geçiriyor diyebiliriz. Ha tabii bir de bunların çekişmeleri var ki, kesinlikle hoşunuza gidecek türde. Alev abla ciddi anlamda espri kalemine sahip bir yazar.

     Yan karakterlerimiz ise Boran'ın kız kardeşi Merve - Ki ben normalde soğuk karakterleri fazla sevmem ama bu kız benim kalbimi çaldı-  Eylül'ün biriciği, en yakın dostu, kardeşi,  Giorgia, Gio, Giom'u...  Boran'ın tabiriyle; İtalyan makarnası, Geroge, Gregory, Sezar, İtalyan pezevengi - ayıp ayıp -_-  Benim tabirimle yakışıklı İtalyan mafyası sapığım *.*
   Ve Timur...  Timur hakkın da kitabı çıkacak mı çıkmayacak mı bir fikrim olmasa da - umarım çıkar, yazarım duy sesimi :D- ikinci kitabımızı umarım yakın zaman da raflarda göreceğiz.  - Bu kısım spoiye giriyor mu emin değilim ama eğer öyleyse affola *.* -

       Evet, İtalyan makarnamız Boran'a enişte gidecek :D Bence çok eğleneceğiz :D

    Bu kitapla sevdiğim bir diğer şey ise kitabın kısalığı. Hep derler uzun olsun, doymak istiyoruz, isterse 1000 sayfa olsun falan... Ben katılmıyorum. Bir kitap tadında bitmeli, uzamamalı fazla. Kurt ruleti her şeyi ile tadında biten bir kitaptı. Ne eksik ne fazla. Umarım ikinci kitapta da bunu yaşarız ve yazarımızın daha bir çok kitabını raflarda görürüz.

   Bitirmeden yazımı son söylemek istediğim, Alev Eleyan ciddi anlamda harika bir yazar. Kaleminin ustalığı bir çok Türk yazar taş çıkartabilir. Ben beğeneceğinizden eminim ve bu kitabı okumama vesile olan Tutkulu Aşk'ın yazarı Özge Gül'e sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Uzun zamandır bir kitap böyle dikkatimi çekip, içine hapsetmemişti beni.

    Biraz uzun oldu ama bence Kurt Ruleti bundan çok daha fazlasını hak ediyor. Ama ben azcık daha konuşursam artık dayanamayıp kitabı anlatabilirim o yüzden susuyorum *.* :D



      Okuduğunuz için teşekkür ederim ve bol kitaplı günler dilerim.



                          Kitaptan alıntılar


              " Ya çık git zihnimden ya da benim ol, ittiğin göğsüm bugüne kadar hiç böyle acımamıştı! Canım yandı, içim üşüdü bu akşam. Merhametsizsin! Aşk dileniyorum senden.Bu ruhu fakire verecek küçücük bir ilginde mi yok!"

   
         Kimseye fark ettirmemek adına karanlık gölgelerden birine sığınmış genç kızın ışığı yanan penceresinin seyretmeye başlamıştı. Allah'ım ne olur bir kez onu göreyim, sonra giderim diyerek dua etti.


     " Umurunda olmaz tabii umurunda olmaz ama paspasla karşılıklı oturup ağlarsınız öyle mi?"


     Giorgia bir süre bekledikten sonra dalgın ve düşünceli bir şekil de " Onun incinmemesi için her şeyi yaparım ben... O kadar özel bir insan ki... Güçlü.. Akıllı... Zeki.. Güzel ve kural dışı... Ve çok fazla... Bu dünyada ki herkes için fazla..."



         




   











                                 Playist Listesi

         Sözlerine takılmayın kitabı okurken kulağım da çalan şarkılar bunlardı ve ben uyumlarından hoşlandığım için eklemek istedim *.*


 

Cathedrals - In the Dark (Unofficial Musicvideo)


            















Dark Waves - I Don't Wanna Be In Love (Audio Stream)




She's a Rainbow - Rolling Stones






Selena Gomez - Same Old Love (Audio)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder